کاربران به فکر کوچ کردن از محبوب‌ ترین پیامرسان دنیا هستند

با اعمال قوانین جدید پیامرسان واتساپ، بسیاری از کاربران جهان به فکر استفاده از یک نرم افزار جدید هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روزی است که پیامرسان واتساپ اعلام کرده قصد دارد اطلاعات کاربرانش را با شرکت مالک خود یعنی فیسبوک به اشتراک بگذارد. علاوه بر این، فیسبوک اعلام کرده است که این اشتراک گذاری به صورت اجباری بوده، اما اعلانی مبنی بر اشتراک گذاری اطلاعات آن‌ها با فیسبوک مشاهده خواهند کرد که در صورت رد کردن آن، دسترسی کاربر به واتساپ قطع خواهد شد.

این موضوع باعث شده است بسیاری از کاربران واتساپ نسبت به قوانین جدید برنامه واکنش نشان دهند و اعلام کنند که قصد خروج از این پیامرسان را دارند، علت اصلی عدم تمایل افراد به ارسال اطلاعاتشان به فیسبوک چیزی جز ضعف سرور‌های فیسبوک و افشای اطلاعات آن‌ها در فضای مجازی است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت فیسبوک، کاربران باید تا ۸ ژانویه شرایط جدید واتساپ را قبول کنند و در غیر این صورت مجبور به حذف واتساپ خواهند شد. گفتنی است؛ اطلاعاتی که واتساپ قصد ارسال به فیسبوک را دارد، شامل شماره تلفن و موقعیت مکانی کاربران می‌شود. از طرفی هم نباید فراموش کرد که این ارسال اطلاعات صرفا به فیسبوک ختم نخواهد شد چرا که شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز زیر نظر فیسبوک اداره می‌شود و اطلاعات جمع آوری شده از سوی کاربران در سه نرم افزار بزرگ ادغام خواهد شد که به این ترتیب در صورت نفوذ هکر‌ها به سرور‌های فیسبوک احتمال انتشار بخش عمده‌ای از اطلاعات کاربران وجود خواهد داشت.

برخی از پیامرسان‌ها نیز از این فرصت استفاده کرده‌اند و کاربران را دعوت به حضور در پیامرسان خود کرده‌اند که در حال حاضر مطرح‌ترین آن‌ها شامل دو پیامرسان سیگنال و تلگرام می‌شود.

واتساپ

عدم آگاهی کاربران ایرانی از اهمیت اطلاعات آن‌ها

برخی از منتقدان داخلی نیز بر این باورند که کاربران ایرانی به اهمیت اطلاعات خود واقف نیستند و نمی‌دانند که در صورت افشای اطلاعات آن‌ها چه اتفاقاتی برای آن‌ها ممکن است بیفتد. از طرفی هم فیلتر بودن پیامرسان رقیب واتساپ یعنی تلگرام نیز بر این موضوع بی تاثیر نیست و ممکن است کاربران ایرانی ریسک ارسال اطلاعات خود به فیسبوک را بپذیرند که این موضوع اصلا خوب نیست و با توجه به سابقه بسیار بد فیسبوک احتمال انتشار اطلاعات آن‌ها بسیار بالا است.

واتساپ

از طرفی هم نباید فراموش کرد وجود نقص در پیامرسان‌های داخلی و عدم حمایت کاربران و دولت از پیامرسان‌های بومی نیز ممکن است بر تصمیم گیری اشتباه کاربران ایرانی بی تاثیر نباشد، چرا که استفاده از پیامرسان‌های خارجی در شرایط کنونی اصلا کار منطقی نیست و هر لحظه احتمال دسترسی هکر‌ها به اطلاعات آن‌ها وجود دارد.

با این حال در سراسر جهان کاربران در حال تصمیم گیری برای خروج از واتساپ و پیدا کردن یک پیامرسان امن و بی دغدغه به جای واتساپ هستند و به این ترتیب در روز‌های آینده و از زمان اعمال قوانین جدید واتساپ، باید شاهد کاهش چشمگیر تعداد کاربران پرطرفدارترین پیامرسان جهان باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
9
۱۷:۰۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
وقتی که روبیکا و سروش رو دیدم گفتم که کاش واتساپ رو فیلتر میکردند .