مدیر کل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری قزوین گفت: شهرداری‌های استان باید با نگاه واقع گرایانه و به دور از نگرش‌های سلیقه‌ای برای تدوین بودجه سال آینده اقدام کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مصطفی صالحی مدیر کل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری قزوین با حضور در نشست شورای اسلامی شهر‌های تابعه شهرستان تاکستان ضمن تأکید بر اهمیت بودجه در شهرداری‌ها افزود: بودجه شهرداری باید در بردارنده برنامه دستیابی به اهداف به همراه پیش بینی مالی مورد نیاز باشد.

وی در ادامه ضمن تأکید بر ارتقا و بهبود وضع شهر‌ها در برابر خطرات ناشی از بحران‌های طبیعی و همچنین شیوع و همه گیری ویروس کرونا خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری‌ها باید با توجه به شرایط موجود و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، الزامات و اولویت‌های بودجه را تدوین نمایند.

صالحی بر نقش و مسئولیت مهم و اساسی مدیریت شهری در ارائه خدمات پایدار و با کیفیت به شهروندان تأکید کرد و افزود: اصلاح فرآیند‌ها و بهبود روش‌ها، کاهش هزینه‌های اداره شهر، توجه به عدالت در توزیع منابع و توجه به مناطق و محلات کمتر توسعه یافته، نقش بسیاری در نگهداشت شهر و تامین نیاز‌های شهروندان دارد و باید در تنظیم و تهیه بودجه شهرداری‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته صالحی، جهت دهی به منابع برای تکمیل طرح های  نیمه تمام شهری اولویت دار از موارد مهم در تهیه و تنظیم بودجه سال آتی است و بودجه شهرداری‌های استان قزوین باید بر اساس سیاست‌های اسناد بالا دستی، راهبرد‌ها و مقتضیات محلی تدوین شود.

استان قزوین ۲۸ شهر دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.