آغاز عملیات اجرایی زیرسازی شهرک صنعتی دارویی بیضا

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از آغاز مراحل اجرایی و زیرساختی شهرک صنعتی تخصصی دارویی در شهرستان بیضا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از آغاز عملیات اجرایی تسطیح و زیرسازی فاز اول شهرک صنعتی دارویی بیضا خبرداد و گفت: این طرح با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال آغاز شده و سایر طرح‌های عمرانی نیز در مرحله برآورد و انتخاب پیمانکار است و بزودی اجرایی می‌شود.

احد فتوحی در بازدید نماینده مردم بیضا و سپیدان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و برخی مسئولان شهرستان بیضا از شهرک صنعتی دارویی بیضا گفت: پیش از این نیز مراحل نقشه برداری تهیه زون‌های تخصصی و ارزیابی‌های فنی و زیست محیطی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال انجام شده است.

او گفت: زیرساخت‌های این شهرک صنعتی در فاز اول در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار ایجاد خواهد شد که در فاز‌های توسعه مساحت آن به بیش از ۴۰۰هکتار خواهد رسید.

فتوحی افزود: این شهرک صنعتی از مصوبات هیئت دولت است که در آن بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد که پیش بینی می‌شود در این واحد‌ها برای افزون بر ۵ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.

او با بیان اینکه رویکرد اصلی ایجاد این شهرک صنعتی، استقرار صنایع مرتبط با دارویی و تجهیزات پزشکی و نیز فراوری گیاهان دارویی است، گفت:در برخی از زون‌های این شهر ک نیز بر اساس ضوابط استقرار واحد‌های صنعتی، سایر صنایع مستقر خواهند شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بابیان اینکه بر اساس قانون دستگاه‌های خدمات رسان مکلف به تامین زیرساخت‌ها تاورودی شهرک‌های صنعتی هستند گفت: در این زمینه باید دستگاه‌های متولی نظیر آب، برق، گاز و مخابرات خدمات خود را تا ورودی شهرک صنعتی ارائه کنند و تا شرکت شهرک‌های صنعتی بتواند به موقع و با اجرای پروژه‌های داخل شهرک صنعتی، آن را آماده واگذاری کند و در این زمینه اعتبارات مناسبی برای سال جاری تخصیص یافته است.

در این بازدید نماینده مردم شهرستان‌های بیضا و سپیدان در مجلس شورای اسلامی نیز بر ضرورت تسریع در راه اندازی این شهرک صنعتی تاکید کرد و گفت: در این زمینه در سطح استانی و ملی پیگیری‌های لازم برای اختصاص اعتبارات و تامین زیرساخت‌ها انجام می‌شود.

محسن علیزاده افزود: به زودی جلسه‌ای در استانداری با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار و در زمینه تامین آب و برق و گاز این شهرک صنعتی تصمیم گیری خواهد شد.

او همچنین بر پیگیری تسریع در احداث جاده بیضا به رامجرد که از مجاورت شهرک صنعتی نیز عبور می‌کند تاکید کرد.

همچنین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نماینده مردم بیضا و سپیدان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و برخی مسئولان شهرستان بیضا از ناحیه صنعتی تل بیضا بازدید و با حضور در مجتمع تولید صنایع غذایی در این شهرک صنعتی به بررسی مشکلات موجود پرداختند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: ماده واگذاری ناحیه تل بیضا به صنعتگران مستقر در آن در قالب تشکیل شرکت خدماتی هستیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین در بازدید از شهرک صنعتی ملوسجان در بیضا، افزود: شهرک صنعتی ملوسجان از شهرک‌های صنعتی تقاضامحور استان است و به دلیل واگذاری اغلب اراضی این شهرک صنعتی کار توسعه شهرک در دستورکار است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال اراضی قابل واگذاری این شهرک را افزایش و به مرحله واگذاری برسانیم.

فتوحی در ادامه زیرساخت‌های شهرک صنعتی ملوسجان را مناسب ارزیابی کرد وگفت: این شهرک دارای تمامی زیرساخت‌های سرمایه گذاری است و واحد‌های برجسته‌ای در آن استقرار دارند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین بر پیگیری مسائل و مشکلات واحد‌های صنعتی مستقر در این شهرک صنعتی تاکید کرد.

فتوحی افزود: شهرک صنعتی ملوسجان با مساحت ۳۳۷ هکتار از شهرک‌های مهم صنعتی در فارس است که دارای تمام امکانات زیربنایی و خدماتی است و ۹۵ درصد از اراضی آن به صنعتگران واگذار شده است.

او تصریح کرد: از ۷۱ قرارداد منعقد شده در این شهرک صنعتی ۳۷ واحد صنعتی با اشتغالزایی حدود ۸۰۰ نفر در مرحله بهره برداری است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار