دومین روز بدون فوتی کرونا در خراسان جنوبی

بعد از ۹۰ روز سخت به لحاظ حجم بالای بیماران کرونایی، خراسان جنوبی امروز دومین روز بدون فوتی کرونا را تجربه کرد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: میزان بروز تجمعی کرونا در استان به هزار و ۷۶۹ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رسیده است در حالی که همچنان نسبت به شاخص کشوری ۲۶۳ واحد بالا‌تر هستیم.

او افزود: میزان بروز موارد جدید کرونا  ۲/۳ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که نسبت به شاخص کشوری کمتر، ولی میزان مرگ و میر نسبت به آمار کشوری بالاتر است که امیدواریم در روز‌های آینده این میزان کم شود.

شریف زاده عنوان کرد: با وجود اینکه آمار مرگ و میر و ابتلا به کرونا در دی ماه کاهش خوبی داشته، اما وضعیت شکننده است و در صورت عدم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی احتمال برگشت به آمار فاجعه بار گذشته وجود دارد.

شناسایی ۲۲ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۶ تست کرونا گرفته شده است  که منجر به شناسایی ۲۲ بیمار جدید شده است و از این تعداد  ۱ نفر بستری و ۲۱ نفر سرپایی بوده اند.


بیشتر بخوانید


او افزود: از بیماران کرونایی شناسایی شده ۴ مورد از بیرجند، ۳ مورد از فردوس، ۵ مورد از قاین، ۴ مورد از طبس، ۶ مورد از سرایان گزارش شده و سایر شهرستان‌ها مورد جدیدی را گزارش نکرده اند.

شریف زاده تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۱ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این آمار نسبت به گذشته کاهش داشته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد: از این تعداد بیمار بستری، ۲۷ بیمار کرونا مثبت هستند که ۱۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند و حال عمومی ۳ نفر وخیم است که این آمار نسبت به ماه‌های گذشته به شدت کاهش یافته است.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوت جدید ناشی از کرونا نداشتیم که به این ترتیب مجموع موارد فوت ناشی از این بیماری در استان  همچنان ۷۲۹ نفر است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار