مسوول واحد شهرسازی شهرداری بانه گفت:سه واحد مسکونی محله مولوی بانه که خارج از محدوده احداث شده بود براساس رای کمیسیون ماده ۱۰۰ تخریب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ریبوار رستمی مسوول واحد شهرسازی شهرداری بانه با اشاره به اینکه سه واحد مسکونی محله مولوی بانه خارج از محدوده احداث شده و براساس رای کمیسیون ماده ۱۰۰ تخریب شده است ،گفت: براساس ضوابط این مسیر خارج از محدوده شهری و جز اراضی کشاورزی است.

او افزود: هنگام ساخت و ساز این واحد‌ها چندین مرحله به این افراد اخطار داده و عملیات احداث نیز توقیف شد، اما متخلفان همچنان به کار خود ادامه دادند که پرونده آن‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ حکم تخریب گرفت.

رستمی با بیان اینکه مالکین این واحد‌ها و مالکینی که به صورت غیر مجاز زمین‌ها را تفکیک کردند مقصر اصلی هستند اظهار داشت: براساس قانون و بخشنامه جدید باید با زمین خواری به شدت برخورد شود و اگر این افراد متضرر شدند شهرداری در این مورد مقصر نیست چراکه به این افراد از قبلا اخطار داده شد.

مسوول واحد شهرسازی شهرداری بانه بیان کرد: شهرداری با افرادی که بدون مجوز در حریم رودخانه، فضای سبز و خارج از محدوده شهری ساخت و ساز می‌کنند، قاطعانه برخورد می‌کند.

او افزود: شهروندان باید قبل از خرید زمین بنگاه دار را ملزم کنند که از شهرداری استعلام بگیرد چراکه براساس ماده ۵۶ قانون ۲۰۰ هکتار از اراضی خریداری شده توسط شهروندان جز اراضی دولتی بوده و مالکان بدون مجوز تفکیک کرده و ساخت و ساز در آن‌ها غیر مجاز است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.