شناور بودن جمعیت در شمال مشکلی برای کنترل کرونا

استاندار مازندران گفت: شناور بودن جمعیت در شمال یکی از دلایل سختی کنترل ویروس کووید ۱۹ است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه ستاد مقابله با کرونا در ساری با وزیر بهداشت با بیان اینکه خوشبختانه وفاق و همدلی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی استان برای مهار و کنترل ویروس کرونا وجود دارد، گفت: مازندران بعد از استان‌های قم و گیلان درگیر ویروس کرونا شد و به دلیل تراکم جمعیت و ارتباط نزدیک با استان‌های بزرگ و پایتخت باید با روش شیوه جدید با آن برخورد می‌کردیم.

او افزود: جمعیت سیال و شناوری که در شمال وجود دارد کنترل ویروس کرونا را در مازندران در مقایسه با سایر استان‌ها سخت‌تر کرده است.

استاندار مازندران ادامه داد: ایران جز محدود کشور‌هایی بود که با تصویب شیوه نامه‌های بهداشتی هوشمند سبب شد اقتصاد کشور نیز خیلی تحت تاثیر قرار نگیرد.

روند کاهشی مبتلایان به کرونا در مازندران

موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تلاش‌های خوبی برای مهار و کنترل ویروس کرونا در کشور و مازندران انجام شده است، گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در دو روز گذشته در مازندران کاهش پیدا کرده است.

او افزود: طرح شهید سلیمانی ابتکاری راهبردی برای تشخیص، بیمار یابی و قرنطینه مبنلایان به کرونا بود و تاکنون ۸۴۶ هزار خانواده تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: ۶۷۶ هزار نفر افراد پرخطر شناسایی و لیست آن‌ها در اختیار بسیج قرار گرفت تا در طرح شهید سلیمانی زیر پوشش قرار بگیرند.

۳۵ درصد تست‌ها مثبت بود

دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه علل تاخیر ورود استان‌های شمالی به پیک سوم نیاز به بررسی بیشتر نخبگان علمی کشور دارد، گفت: از ماه گذشته صعود تدریجی در ابتلا به کرونا داشتیم، اما مناطق تحت پوشش این بیمارستان هنوز در پیک سوم قرمز نشدند.

او با بیان اینکه تاکنون ۲۰ هزار تست گرفتیم، افزود: ۳۵ درصد تست‌ها به طور میانگین کرونا مثبت بودند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: مازندران با توجه به موقیعت جغرافیایی باید به شکل یک کلان شهر دیده شود.

تشکیل ۲۸۶۴ پایگاه در طرح شهید سلیمانی

سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز در این نشست ،گفت: ۲۸۶۴ پایگاه در طرح شهید سلیمانی در استان فعال شدند و ۸ هزار تیم برای رصد بیماران، گروه‌های امادادی، مراقبتی و نظارتی تشکیل شده است.

او با بیان اینکه این تیم‌ها در ۲۱۶۹ روستا فعال هستند، افزود: خیران نیز همانند گذشته به خوبی پای کار آمدند و در قالب کمک‌های مومنانه ۱۳ هزار و ۲۴۸ بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند اهدا شد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران ادامه داد: سپاه کربلای مازندران ۱۴ کلینیک شهرستانی و یک بیمارستان دارد و هر چه در توان داشت برای ریشه کنی کرونا انجام داده است.

مشکل ساز بودن صدور مجوز‌های تردد بیشمار از تهران و البرز

سردار میرزایی فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه هفته گذشته سه نفر از پرسنل انتظامی هنگام ماموریت جان خود را از دست دادند، گفت: در راستای اجرای محدودیت‌های کرونایی در ۵۷ نقطه استان ایست و بازرسی برقرار شد.

او با انتقاد از صدور مجوز‌های تردد بیشمار از استان‌های تهران و البرز به مازندران، افزود: دیروز در یکی از محور‌های استان مستقر شدم و در یک ساعت ۱۹۰ خودرو با پلاک غیر بومی وارد استان شدند که ۱۸۰ خودرو مجوز داشتند.


فرمانده انتظامی مازندران ادامه داد: از دیروز به عوامل انتظامی مستقر در جاده‌های استان اعلام کردیم که مجوز‌ها را بررسی کنند و جلوی تردد‌های غیر ضروری را بگیرند.

پلمب ۴۸۷۱ واحد صنفی به علت تخلفات کرونایی

قوانلو رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه از اول مهرماه نظارت‌ها بر بازار تشدید شده است، گفت: ۴۸۷۱ واحد تجاری و خدمانی مازندران در این مدت پلمپ شدند.

او افزود: میانگین بازرسی‌های روزانه از واحد‌های صنفی استان نیز از ۷۷۱ مورد به ۲۴۰۰ موردرسیده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه همزمان با شیوع کرونا، بازرسی و برخورد‌های قانونی نیز تشدید یافته است گفت: تعداد پلمپ واحد‌های متخلف نیز از ۴ مورد به ۲۶ مورد افزایش یافته است.

تشکیل کمیته عشایری و روستایی برای مقابله با کرونا

غلامی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: کیمته عشایری و روستایی استان برای مقابله با کرونا با حضور بخشداران و فرماند هان بسیج، و مدیران مراکز بهشدات در استان تشکیل شده است.

او افزود: بیمارانی که سابقه زمینه‌ای بیماری داشته شناسایی شدند و روزانه چندین بار هشدار‌های لازم از طریق بلندگو‌های روستا به افراد داده می‌شود.

تعطیلی‌ها در تهران و هجوم مسافران به مازندران

زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه جمعیت سیار مازندران دو برابر جمعیت استان است، گفت: زمان اعلام تعطیلی‌ها در تهران با زمان اجرای این محدودیت‌ها بسیار نزدیک است به همین دلیل مسافران قبل از اجرای این محدودیت‌ها به مازندران سفر می‌کنند.

او افزود: امکانات مازندران در حوزه بیمارستانی کم است و در یکی از بیمارستان‌ها همه فعالیت‌های درمانی انجام می‌شود.

زارعی ادامه داد: ۸۰ درصد مردم مرکز استان خدمات درمانی را از بیمارستان امام خمینی ساری می‌گیرند به همین دلیل درمان بیماران کرونایی باید در یک بیمارستان تخصصی انجام شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تاخیر در اتمام طرح‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی، گفت: دولت باید توجه بیشتری به این بخش در مازندران داشته باشد.

وزارت بهداشت به کادر درمان نگاه ویژه‌ای داشته باشد

حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مازندران خدمات ملی می‌دهد، اما اعتبارات استانی می‌گیرد، گفت: سپاه و نیرو‌های جهادی بدون اینکه اعتباری استانی یا ملی بگیرند برای مقابله با کرونا شبانه روزی پای کار ایستادند.

او افزود: وزارت بهداشت در بحث تشویقی باید به پرستاران، بهورزان، پزشکان نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

حاجی پور گفت: در هیچ کدام از بیمارستان‌ها شهرستان آمل پزشک ریوی نداریم و با توجه به اینکه مردم و خیران پای کار هستند وزارت بهداشت نیز باید کمی بیشتر به این موضوعات توجه کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.