رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: شکارچی متخلف که اقدام به شکار توله گراز وحشی در حاشیه تالاب کانی برازان کرده بود، دستگیر شد.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت هنگام پایش و گشت‌زنی در تالاب بین المللی کانی برازان این شهرستان با لاشه بی جان یک توله گراز مواجه شدند، که سگ‌ها به آن حمله ور شده بودند.

سخنور افزود: در بررسی مأموران یگان حفاظت مشخص شد که یک شکارچی متخلف، که چوپان یکی از روستا‌های همجوار تالاب بوده ابتدا این توله گراز را با تفنگ زخمی کرده و سپس گله سگ‌ها را به جان وی انداخته و باعث تلف شدن وی شده است.

او ادامه داد: این فرد متخلف با همکاری اهالی روستا‌های همجوار این تالاب شناسایی و دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اشاره به اینکه برخی از اهالی روستا‌های اطراف تالاب کانی برازان ازحضور گراز‌ها و خسارت آن‌ها به زمین‌های کشاورزی ناراضی هستند، افزود: طبق قانون، کشاورزان باید در مزارعی که به زیستگاه گراز‌ها درسواحل جنوبی دریاچه ارومیه وتالاب بین المللی کانی برازان نزدیک است اقدام به فنس‌کشی مزارع و ایجاد گودال کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد تصریح کرد: تالاب کانی برازان از گذشته یکی از زیستگاه‌های گراز‌ها درمنطقه بوده و حتی نام این تالاب هم در زبان محلی "چشمه گرازهاست" و کسی نمی‌تواند مدعی شود که گراز‌ها به تازگی به این منطقه آورده شدند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.