جباری، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: یوونتوس پس از چند سال قهرمانی رونالدو را جذب می‌کند؛ اما پرسپولیس پس از چند سال قهرمانی بازیکنانش را به راحتی از دست می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا جباری، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره جدایی چند بازیکن کلیدی این تیم اظهار کرد: تیمی که ۴ سال قهرمان ایران شده، ۲ بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده و افتخار فوتبال ایران است؛ نباید به همین سادگی بازیکن از دست بدهد. یوونتوس پس از چند سال قهرمانی، کریستیانو رونالدو که بهترین بازیکن دنیا است را جذب می‌کند، اما اتفاقی که برای پرسپولیس رخ داده، چند ساعت جای بحث دارد و باید ببینیم تیمی که ۲ بار به فینال آسیا رسیده و می‌توانسته با قهرمانی افتخار آفرینی کند، چرا این قدر راحت بازیکنانش را از دست می‌دهد.

جباری در ادامه گفت: جدایی بازیکنان چند دلیل دارد و یکی از آن‌ها مسائل مالی است. بازیکن با این پول‌ها راضی نمی‌شود؛ زیرا پیشنهاد‌هایی ۱۰ برابری دریافت می‌کند. رقم پیشنهاد شجاع خلیل زاده ۱۵ برابر پولی بود که او از پرسپولیس می‌گرفت. دلیل دیگر رفتن بازیکنان از پرسپولیس، سوء مدیریت است. اگر مدیریت با بازیکنان ارتباط بهتری برقرار می‌کرد، شاید مسائل مالی کم رنگ‌تر می‌شدند و آن‌ها در پرسپولیس می‌ماندند. شجاع و مهدی ترابی ۳، ۴ بار به باشگاه رفتند و ناراحت بودند که چرا به آن‌ها توجه نمی‌شود.

پیشکسوت پرسپولیس افزود: چرا به بازیکنانی که به راحتی می‌توانند جدا شوند و با پای خودشان به باشگاه می‌روند، توجه نمی‌شود. به هر حال باید دید که پرسپولیس زیر نظر کدام نهاد است.

او درباره حواشی اخیر و بحث‌های پیشکسوتان و مدیران پرسپولیس و استقلال گفت: به هر حال وقتی متولی هر ۲ باشگاه یکی باشد، این بحث‌ها اجتناب ناپذیر است. می‌گویند تیم‌ها از طریق حامیان مالی تامین می‌شوند، اما در نهایت وزارت ورزش و جوانان است که هر ۲ تیم را حمایت می‌کند و به همین دلیل چنین اتفاقاتی رخ خواهند داد. از سال ۸۲، ۸۳ که خودم بازی می‌کردم، می‌گفتند که پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار خواهند شد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، مطمئنا چنین بحث‌های ناخوشایندی که من هم با آن ها موافق نیستم، تمام می‌شوند. نحوه اداره تیم‌های استقلال و پرسپولیس باعث می‌شود که چنین اتفاقاتی رخ دهند.

جباری درباره استفاده دیگر باشگاه‌ها از لفظ تیم خاص برای نام بردن از پرسپولیس گفت: معضل بزرگی که در جامعه داریم و در فرهنگ ما دیده می‌شود و به ورزش هم سرایت کرده، این است که برخلاف همه جای دنیا، بقیه به افراد موفق نگاه نمی‌کنند تا دلیل موفقیت آن‌ها را بفهمند. ما همیشه به جای این که راه موفقیت را پیدا کنیم، می‌خواهیم افراد موفق را پایین بکشیم و هم سطح خودمان کنیم. دلیل دارد که پرسپولیس ۴ سال قهرمان لیگ برتر شده و ۲ بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است. یک یا ۲ قهرمانی با شانس به دست می‌آیند؛ بنابراین موفقیت‌های پرسپولیس شانسی نیستند و یک ساختاری در مدیریت ایجاد شده است. برانکو ساختار مدیریتی باشگاه را تغییر داد و به همین دلیل است که هواداران همیشه قدردان او هستند.


بیشتر بخوانید:


پیشکسوت پرسپولیس درباره ثبت نام علی کریمی برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: فوتبال متعلق به فوتبالی‌ها است. وقتی صحبت از علی کریمی و مهدوی کیا به میان می‌آید، یعنی درباره جنسِ فوتبال حرف می‌زنیم. وقتی اشخاصی مانند مهدوی کیا و کریمی پا به میدان می‌گذارند، دیگران باید عرصه را خالی کنند، زیرا کسانی مانند مهدوی کیا و کریمی که از جنس فوتبال هستند، می‌توانند مشکلات فوتبال را برطرف کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار