مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تولید بیش از ۲۴۵ هزار تن ذرت‌دانه‌ای در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدسعید هوشیار مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای در استان کرمانشاه را ۲۶ هزار و ۲۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت : امسال متوسط عملکرد ذرت دانه‌ای در مزارع استان حدود ۹۳۸۰ کیلوگرم در هکتار بوده و در مجموع بالغ بر ۲۴۵ هزار و ۷۰۰ تن ذرت دانه‌ای از مزارع استان برداشت شد.

او گفت : سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای در استان پارسال ۱۹ هزار و ۹۵۰ هکتار بود که در مجموع حدود ۱۸۴ هزار تن ذرت دانه‌ای در استان تولید شد. متوسط عملکرد ذرت دانه‌ای در مزارع استان در سال زراعی گذشته نیز ۹۲۰۰ کیلوگرم در هکتار بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: امسال نسبت به پارسال ۶۲۵۰ هکتار افزایش سطح ذرت دانه‌ای و بیش از ۶۱ هزار تن افزایش تولید را شاهد بوده ایم.

او افزود: امسال بیشترین سطح زیرکشت ذرت دانه‌ای در استان کرمانشاه با ۷۷۶۱ هکتار به شهرستان کرمانشاه اختصاص داشت.

او با اشاره به جایگاه خوب استان کرمانشاه در حوزه تولید ذرت دانه‌ای در کشور، گفت: این استان بعد از خوزستان دومین استان تولید کننده ذرت دانه‌ای در کشور است.

 هوشیار ادامه داد: برداشت ذرت دانه‌ای مزارع استان کرمانشاه از ۱۵ شهریور آغاز شده و تا هفته گذشته ادامه داشته است.

او اشاره‌ای هم به در برنامه بودن توسعه کشت نشایی ذرت در استان داشت و گفت: صرفه جویی در مصرف آب، ایجاد سطح سبز یکنواخت در مزرعه و کنترل بهتر آفات و علف‌های هرز از مزایای کشت نشایی ذرت است، لذا تلاش شده با تهیه حدود ۳۵۰ هزار بوته نشاء ذرت و تحویل آن به کشاورزان کشت نشایی ذرت به صورت الگویی در سطح پنج هکتار در شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین و روانسر انجام شود.

هوشیار افزود: نتایج حاصله پس از برداشت مزارع الگویی نشان داده که در مزارع کشت نشایی ذرت در مقایسه با کشت مستقیم ضمن حذف دو تا سه نوبت آبیاری و صرفه‌جویی در مصرف آب، عملکرد محصول هم به میزان ۳۰۰ تا ۴۵۰ کیلوگرم در هکتار افزایش داشته باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.