مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: وجود آب‌های نامتعارف و لب شور در شهرستان‌های شرق استان ، ظرفیت خوبی برای تولید انواع آبزیان از جمله ماهی قزل‌آلا است.

 محمدرضا عباسی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در شهرهای شرق استان و به خصوص منطقه بن رود به دلیل وجود آب های نامتعارف و لب شور، ظرفیت بسیار خوبی برای پرورش انواع آبزیان از جمله ماهی قزل‌آلا و بررسی امکان پرورش سایر آبزیان از جمله ماهی تیلاپیا، سی‌بس و خاویاری وجود دارد.
 
او ادامه داد: قرار است با همکاری مرکز تحقیقات منابع طبیعی استان و  طرحی با عنوان یاوران تولید برای پرورش آبزیان در این منطقه انجام شود.
 
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود: با توجه به نزدیکی استان یزد به مناطق شرق اصفهان،  تفاهم نامه همکاری بین دو استان در خصوص ایجاد پایلوت پرورش ماهی تیلاپیا به روش بایوفلاک در دو یا سه مزرعه منتخب و امکان پرورش ماهی سی‌بس که نیاز آبی کمتری نسبت به قزل‌آلا دارد، مورد بحث قرارگرفت.
 
عباسی  گفت: درحال حاضر پرورش ماهی قزل‌آلا در آب‌های لب شور استان با تعداد حدود ۳۰۰ استخر و تولید بیش از ۳۰۰۰ تن و اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر مستقیم در حال انجام می‌باشد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار