خانه نشینی های اجباری در دوران کرونا فرصتی مناسب برای بهبود الگوی تغذیه، شیوه زندگی و تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر زهرا اباصلتی مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه خانه نشینی فرصتی مناسب برای بهبود الگوی تغذیه است، گفت: در دوران قرنطینه خانگی کرونا به جای مصرف تنقلات چرب و پر نمک مانند آجیل و تخمه‌های نمکی و تنقلات شیرین مانند انواع شیرینی، شکلات، بیسکویت و نوشیدنی‌های شیرین شده با قند، از انواع میوه ها‌ی فصلی و تازه استفاده شود.

او با تاکید بر اجتناب از مصرف خود سرانه مکمل‌های ویتامین A، روی و آهن، افزود: بهتر است به جای مصرف مکمل ها از سبزی‌ و میوه‌هایی که به صورت طبیعی دارای این ویتامین‌ها هستند، مصرف شود.

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: حبوبات منبع خوبی از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند؛ بنابراین در وعده‌های غذایی اصلی روزانه باید حبوبات مورد استفاده قرار گیرد.
 
 اباصلتی بیان کرد: انواع نوشابه‌ها و آبمیوه‌های صنعتی، آب نبات، شکلات، نوشیدنی‌های شیرین مثل شربت ها، انواع مربا و انواع شیرینی‌های خشک و‌ تر حاوی مقادیر زیادی مواد قندی هستند و از افراط در مصرف آن باید جلوگیری کرد.
 

بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه مصرف غذا‌های پرچرب، پر نمک و شیرین خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: در زمان خرید باید به نشانگر‌های رنگی تغذیه‌ای توجه شود، توجه به نشانگر رنگی تغذیه‌ای محصولات غذایی تضمین خریدی سالم تر و سیستم ایمنی قوی‌تر برای پیشگیری از کرونا است.

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: برای پیشگیری از اضافه وزن در دوران همه گیری کرونا، در خانه با کودکان خود بازی‌های پر تحرک انجام دهید؛ والدین باید برای پیشگیری از چاقی کودکان، میزان تماشای تلویزیون، کار و بازی کودکان با رایانه را محدود کنند و برنامه‌ای منظم برای آن داشته باشند.

اباصلتی اظهار کرد: افراد باید در دوره همه گیری کرونا، برای داشتن فعالیت بدنی منظم و ورزش در منزل، برنامه ریزی شخصی داشته باشند، بهتر است والدین برای تشویق کودکان و نوجوانان به تحرک بیشتر در ایام ماندن در منزل، بطور دسته جمعی همراه اعضای خانواده ورزش کنند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.