مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: از ابتدای امسال تاکنون سرما به ۳هزار و ۷۳۳هکتار از عرصه‌های باغی شهرستان شیروان خسارت وارد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مهران حیاتی مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: از ابتدای امسال تا کنون سرما به سه هزار و ۷۳۳هکتار از عرصه‌های باغی و ۱۱هزار و ۶۵۰هکتار از اراضی زراعی این شهرستان آسیب رسانده است.

حیاتی افزود:همچنین سیل به ۱۰۸هکتار اراضی باغی، ۹۷۳هکتار اراضی زراعی، ۶۰کیلومتر جاده بین مزارع، ۴۲راس دام سبک و سنگین و ۱۱عدد دامداری روستایی خسارت زده است.


بیشتر بخوانید


حیاتی اظهار کرد: بر اثر بارش تگرگ و بارندگی شدید نیز دوهزار و ۱۸۱هکتار از باغ‌های شهرستان به میزان ۱۹۶میلیارد و ۷۲۰میلیون ریال خسارت دیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: مجموع خسارات حوادث طبیعی این شهرستان در بخش کشاورزی هزار و ۳۲۱میلیون ریال برآورد شده که کمترین خسارت به حوزه دام سبک و سنگین روستایی به میزان یک میلیارد و ۴۹۰میلیون ریال بوده است.

حیاتی عنوان کرد: امسال سرمازدگی با هزار و یک میلیارد ریال، بیشترین میزان خسارت امسال را به کشتزار‌ها و باغ‌های این شهرستان وارد آورده است.

انتهای پیام/د

برچسب ها: بارش تگرگ ، بارش برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.