عملیات لایروبی و پاکسازی ۱۳ کیلومتر از کانال دفع فاضلاب شهرک صنعتی مهاباد که عامل بوی متعفن و بد پایین دست این شهرک است، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رضا جهین رئیس امور آب مهاباد اظهار داشت: فاضلاب این شهرک با دبی ۳۰۰ مترمکعب در شبانه روز پس از خروج از تصفیه خانه از طریق کانال به خارج از محوطه شهرک منتقل می‌شود که این مسیر نیاز به لایروبی دارد.

جهین با بیان اینکه در برخی اوقات با فعالیت واحد‌های صنعتی، میزان پساب شهرک تا ۴۵۰ مترمکعب در شبانه روز افزایش پیدا می‌کند، اضافه کرد: با توجه به محدودیت حجم تصفیه خانه شهرک، بخشی از آلاینده‌ها وارد آب کانال‌های خروجی می‌شود.

او افزود: هر سال در فصل بهار با توجه به احیای زهکش‌ها و چشمه‌های طبیعی در این مسیر، علاوه بر پساب شهرک، حجم زیادی آب نیز از طریق این کانال به طرف پایین دست شهرک منتقل می‌شود که نیازمند لایروبی و بسترسازی مسیر است.

رئیس امور آب مهاباد با اشاره به عملیات لایروبی این کانال، بیان کرد: این مسیر با ۲ دستگاه بیل مکانیکی و کمپرسی لایروبی می‌شود و طبق برنامه‌ریزی انجام شده در این عملیات ۱۳ کیلومتر از این مسیر به صورت لجن و پسماند بستر زهکش برداشت و به مکان دیگری منتقل می‌شود.

جهین ادامه داد: خرداد ماه سال گذشته نیز ۵ کیلومتر از کانال فاضلاب این شهرک برای روان‌سازی آب زهکش‌های پایین دست لایروبی شده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.