دبیر ستاد پشتیبانی طرح شهید سلیمانی در خصوص اهمیت بیماریابی فعال افراد مبتلا به کرونا توضیحاتی را ارائه کرد.

حسین عرفانی دبیر ستاد پشتیبانی طرح شهید سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،   با اشاره به ویروس جهش یافته کرونا، اظهار کرد: ویروس جهش یافته کرونا که در کشور انگلیس شناسایی شده است از قدرت انتشار بیشتری نسبت به انواع قبلی ویروس کووید۱۹ برخوردار است، این جهش ویروس تاکنون تاثیری بر شدت بیماری نداشته است.

دبیر ستاد پشتیبانی طرح شهید سلیمانی افزود: ابتلای قبلی به بیماری کووید ۱۹ در مقابل ابتلای مجدد در افراد ایمنی کامل ایجاد نکرده و امکان ابتلای مجدد افراد به این بیماری وجود دارد.

عرفانی گفت: برای مقابله با بیماری کرونا و اپیدمی آن توجه به بهداشت و پیشگیری از ابتلا به بیماری اهمیت زیادی دارد. آموزش‌های لازم باید به مردم داده شود تا سطح آگاهی افراد در جامعه ارتقا پیدا کند.

او افزود: در طرح شهید سلیمانی سه اقدام آموزش، بیمار یابی فعال و جداسازی بر شیوه محله محور و خانواده محور از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر بیماری در مراحل اولیه تشخیص داد شود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیماران زودتر و با عوارض کمتر بهبود یافته و زنجیره انتقال ویروس نیز قطع خواهد شد.

عرفانی گفت: برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا باید افرادی که در تماس با بیماران بودند ردگیری و بررسی شوند و در صورت آلودگی و ابتلا در کم‌ترین زمان جداسازی آن‌ها انجام شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار