قانعی گفت: سه شرکت دانش بنیان به جز «برکت» آمادگی خود را برای تولید کیت تشخیص سریع کرونا اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی قانعی، دبیر علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص تولید کیت های تشخیص کرونا توسط شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: در اسفند ماه سال گذشته زمانی که ۱۵۰ هزار کیت اهدایی سازمان بهداشت جهانی رو به اتمام بود، یکی از مشکلات این بود که شاید دیگر کیت تشخیص برای فروش در دنیا وجود نداشته باشد.

او ادامه داد: از اسفند ماه به فاصله ۲ ماه توانستیم به کیت PCR تشخیصی کرونا دست پیدا کنیم و پس از آن سایر شرکت‌هایی که در این حوزه وارد شدند از یک یا چند فناور افزایش پیدا کرد و در حال حاضر چندین شرکت در این زمینه فعال هستند.

قانعی افزود: از زمانی که وزارت بهداشت قبول کرد که کیت بهداشتی سریع را برای غربالگری جمعیت استفاده کند، سه شرکت دانش بنیان به جز «برکت» در این حوزه وارد شدند که در مرحله اخذ تاییده نهایی هستند.

دبیر علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد:  در حال حاضر ما می‌توانیم پاسخگوی سهم عمده‌ای از افراد علامت دار ظرف ۲۰ دقیقه باشیم. کیت PCR یک روز تاخیر در جوابدهی داشت و این باعث می‌شد فرد خود را قرنطینه نکند در حالیکه هم اکنون با کیت تشخیصی سریع فرد به سرعت آگاه می‌شود و می‌توان جلوی سرایت ابتلا را گرفت.

اقدامات شرکت‌های دانش بنیان در تولید محصولات پیشگیرانه بیماری کرونا

اودر مورد اقدامات شرکت‌های دانش بنیان در تولید محصولات پیشگیرانه بیماری کرونا گفت: بر اساس داده‌هایی که در جمعیت به دست آورده‌ایم، متوجه شدیم که یک گروهی هستند که دچار مشکل ریوی نمی‌شوند. در حال حاضر دو یا سه شرکت دانش بنیان در حال بررسی هستند تا از پروبیوتیک‌هایی استفاده شود که پس از مصرف دارو، شدت بیماری کاهش پیدا کرده و عوارض ریوی بروز نکند.

قانعی تاکید کرد: ثابت شده که بین باکتری‌های ساکن روده و مشکلات ریه ارتباطات مستقیمی وجود دارد و برخی از باکتری‌های ساکن روده می‌توانند مانع پیشرفت بیماری در ریه شوند.

او در نهایت افزود: در تلاشیم تا تولید کیت تشخیص کرونا را به عنوان یک محصول پیشگیرانه استفاده کنیم و افراد در معرض خطر را رها نکنیم تا بیماریشان پیش برود و دچار مشکل شوند. در حال حاضر برای درمان کرونا جز کورتیکواستروئید ، اکسیژن و ضد انعقاد داروی جدیدی در اختیار نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۵ دی ۱۳۹۹
درود خدا بر دانشمندان اعجوبه ی مغز و استثنایی نابغه ی دانش بنیان که هیچ کاری براتون نشد نداره و با توکل بر خدا همه چیز شدنیه حتی کیت تشخیص سریع کرونا در یک ثانیه باور کنید میشه ما می توانیم
آخرین اخبار