رییس اداره دامپزشکی اسلام آبادغرب از اتمام واکسیناسیون بروسلوز (تب‌مالت) دام های‌این شهرستان خبر داد و گفت: ٨۱ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین واکسینه شدند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صید محمدقاسمی رییس اداره دامپزشکی اسلام آبادغرب گفت: در این طرح ۷۶ هزار و ۵٨۹ راس دام سبک بره و بزغاله و چهار هزار و ۹۱۲ راس گاو و گوساله علیه این بیماری واکسینه شده‌اند.

او ادامه داد: علاوه بر واکسیناسیون تب‌مالت، همزمان ۱۰۷ هزار و ۲۱۹ راس دام سبک علیه بیماری‌طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده است.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب اضافه کرد: در سال جاری در راستای مبارزه و پیشگیری از این بیماری‌ها علاوه بر آموزش کلیه واحدهای روستایی و عشایری شهرستان مورد پوشش واکسیناسیون رایگان بروسلوز قرار گرفته‌اند.

قاسمی اظهار داشت: بیماری بروسلوز (تب‌مالت) یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک انسان و دام است که به عنوان یک تهدید بالقوه بهداشتی محسوب می‌شود و به علت ابتلای انسان به این بیماری، از نظر بهداشتی مورد توجه است.

او  گفت: بیماری تب مالت به بیماری هزار چهره مشهور است که‌خودداری‌از مصرف شیر و سایر لبنیات غیر پاستوریزه، مصرف گوشت‌های مورد تایید ادارات‌دامپزشکی، رعایت مسائل بهداشت فردی و واکسیناسیون دام‌ها از مهمترین راه‌های پیشگیری از بیماری تب‌مالت در انسان است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.