نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: طلاب و روحانیون ظرفیت بسیار خوبی برای مستندسازی وقایع دفاع مقدس و نشر آن‌ها در فضای مجازی دارند که باید از این ظرفیت استفاده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از خدمات روحانیت در دوران دفاع مقدس گفت: خاطرات طلبه‌ها و روحانیون در دوران دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت و اثرگذار است و باید برای ثبت و ضبط آن اقدام جدی تری انجام شود.

او با تأکید بر جمع آوری آثار هنری طلاب و روحانیان، اشعار و خاطرات آنان و انتشار در فضای مجازی گفت: حوزه هنری ترتیبی اتخاذ کند که برخی طلاب و روحانیون با استعداد در عرصه بازیگری، شناسایی و آموزش داده شوند تا از آنان در نقش علما یا روحانیان آثار تلویزیونی و سینمایی استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید خاطرات این افراد را جمع آوری کرده و از ظرفیت آنان در اجرای نقش خودشان در آن دوران استفاده شود.

آیت الله ناصری یزدی ساخت فیلم کوتاه را هم اثرگذار و ماندگار خواند و تصریح کرد: علما و روحانیون ما در زندگیشان لحظات ارزشمند بسیاری داشته و باید با شیوه‌ها و سبک‌های جدید فیلم سازی، روی این مساله مهم و ارزشمند کار شود.

او با اشاره به اینکه پاسداران نیز می‌توانند در این عرصه نقش‌آفرین باشند، خاطرنشان ساخت: چه بسیارند پاسدارانی که ظرفیت و استعداد بازی در نقش خود را دارند. تیپ الغدیر مملو از خاطرات ارزشمندی است که قابلیت تبدیل به فیلم کوتاه یا مستند را داراست.

امام جمعه یزد به بیان خاطره‌ای از عملیات والفجر مقدماتی و حضور سه گردان در این عملیات پرداخت و بیان کرد: ۷۰۰ نفر از این گردان شهید، اسیر و مجروح شدند و افرادی که زنده ماندند و همان شب به رغم اینکه برای استراحت به پشت جبهه‌ها هدایت شدند، دوباره برای شرکت در عملیات اعلام آمادگی کردند، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید روی آن‌ها کار کند.

آیت الله ناصری با اشاره به ثبت خاطرات رزمندگان در سنگر‌ها توسط شهید دانشجو گفت: دوربین و وسایل کار نیز برای او خریداری کردیم که کار‌های ارزشمندی انجام داد و اکنون قابل بازخوانی است. بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این موارد را پیگیری کند، زیرا ارزشمند است و حیف است که از بین برود.

او از حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی نیز خواست پای کار بیایند و در مستند کردن و ثبت خاطرات و تبدیل برخی خاطرات به فیلم کوتاه و مستند با همکاری خود روحانیون یا پاسداران همراهی و همکاری کنند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار