مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد گفت: با هدف تبیین نقش هلال احمر و امداد رسانی در دفاع مقدس، کتاب شهدای امدادگر استان تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد محسن حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: با هدف حفظ و ثبت آثار و مستندات و چگونگی امدادرسانی و خدمت به مجروحان در مراکز درمانی جبهه و پشت جبهه طی سال‌های دفاع مقدس، شهدای امدادگر استان شناسایی می‌ شوند.

او افزود: از عموم مردم شهید پرور استان یزد به ویژه خانواده‌های معظم شهدای ۸ سال دفاع مقدس، جانبازان و آزادگان سرافراز که مستندی از امدادرسانی در دفاع مقدس، نقش هلال احمر در دفاع مقدس، فعالیت‌ها و رویداد‌های مرتبط با این جمعیت و شناسایی شهدای امدادگر استان را دارند دعوت می شود  مدارک و مستندات خود را به روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان ارسال کنند.

او ادامه داد: پس از شناسایی کلیه شهدای امدادگر استان، آثار شهدا مستندسازی شده و در یادواره شهدای امدادگر یزد ارائه می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد شرایط جمع آوری این اسناد را  به شرح زیر اعلام کرد:

خانواده‌هایی که مدارکی از شهید خود که به عنوان امدادگر در ۸ سال دفاع مقدس حضور داشته و به درجه شهادت رسیده  برای ثبت در لیست و کتاب شهدای امدادگر،  اسناد و مدارک خود را به هلال احمر استان ارسال کنند.

اسناد و آثار مکتوب شامل: دست نوشته رزمندگان، شهدا و آزادگان، ایثارگران، خاطرات و یادداشت‌های روزانه، زندگی نامه، وصیت نامه شهدا، مدارک شخصی رزمندگان و شهدا و ایثارگران جبهه‌های جنگ، پشت جبهه، مقاومت‌های مردمی، گردان‌ها و یگان‌های نظامی و ... که در آن به نقش هلال احمر، امدادرسانی در ۸ سال جنگ دفاع مقدس، نحوه امدادرسانی طی دوران دفاع مقدس اشاره شده باشد.

اسناد و آثار غیر مکتوب شامل: فیلم، عکس، نگاتیو از جبهه‌های جنگ، پشت جبهه، مقاومت‌های مردمی، گردان‌ها و یگان‌های نظامی که به امدادرسانی و نقش هلال احمر در دفاع مقدس اشاره دارند.

تجهیزات و ملزومات انفرادی مربوط به شهدا، آزادگان و رزمندگان عزیز که مربوط به هلال احمر و امدادرسانی باشد.

به گفته حراری زاده آثار ارسالی به نام صاحبان اثر در کتاب در دست انتشار درج خواهد شد و اصل کلیه مدارک بعد از نسخه برداری و احراز اصالت آثار، به نحو شایسته‌ای عودت  می شود.

دارندگان آثار تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ فرصت دارند این آثار را به نشانی یزد، قاسم آباد بلوار فردوسی، جمعیت هلال احمر استان یزد واحد روابط عمومی، کد پستی ۸۹۱۶۱۵۴۴۱۱ ارسال کنند، یا با تلفن ۳۸۲۱۸۴۹۹ تماس حاصل فرمایند.

 علاقه مندان همچنین  می‌توانند اسناد خود را از طریق پست الکترونیکی helalyazd ۹۶@gmail.com ارسال کنند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.