رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد از کاهش ۵۵ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری در این شهرستان خبر داد.

عبیدالله سرخابی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۹۴ هزار و ۵۳۲ گردشگر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بازدید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۵ درصد کاهش یافته است.

سرخابی افزود: همچنین در این مدت ۱۱ هزار و ۱۴۲ گردشگر در شهرستان مهاباد اقامت کرده‌اند که در مقایسه با ۹ ماهه سال گذشته، ۹۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد خاطر نشان کرد: سامانه ۰۹۶۲۹ به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه اطلاعات، پاسخگویی به شکایات و شنیدن پیشنهاد مسافران و گردشگران است.

او با اشاره به اینکه مهاباد ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد، اضافه کرد: سد مهاباد، غار سهولان، تالاب بین‌المللی کانی‌برازان، موزه مردم شناسی و حمام میرزا رسول، دخمه سنگی فخریگاه، برده کنته و مسجد جامع از مهم‌ترین اثر‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.