فرمانده‌ای که ۴۰ سال خودش را وقف مردم و نظام کرد

فرمانده قرارگاه پشتیبانی نیروی قدس سپاه گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده ای بود که نزدیک به ۴۰ سال، خودش را وقف این نظام و مردم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، باقرزاده همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی و فرمانده قرارگاه پشتیبانی نیروی قدس سپاه با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ شهیدان به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کرد.

او در حاشیه این آیین گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده‌ای بود که نزدیک به ۴۰ سال خودش را وقف این نظام و مردم کرد.

او افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی شبانه روز پای کار بود، مقابل دشمنان ایستادگی کرد تا برای مردم آسایش و آرامش ایجاد کند و در طول این خدمت، هم کار فرهنگی می‌کرد و هم روی دشمن تاثیر می‌گذاشت.

باقرزاده تصریح کرد: این شهید والامقام در میدان جنگ، به دشمن پیام می‌داد و در واقع پیام و دلایل متقن ایشان اثرات معنوی، روحانی و اخلاقی روی دشمن می‌گذاشت، طوری که سلاح هایشان را به زمین می‌گذاشتند که در سوریه این اتفاق افتاد و در عراق هم این تاثیرات مشهود بود.

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی و فرمانده قرارگاه پشتیبانی نیروی قدس سپاه بیان داشت: اگر این شهید عزیز ما نبود، تدبیر نظامی، تلاش مجدانه و دلسوزانه ایشان نبود، قطعا و یقینا کشور ما صد درصد نا امنی بود، حتی داعش قسم خورده بود و آن‌هایی که داعش را خلق کرده بودند مثل آمریکایی ها، صهیونیست ها، کشور‌های منطقه مثل آل سعود و در واقع وهابی‌ها تلاششان بر این بودکه نا امنی را به کشور ما سرایت دهند، ولی تدبیر شهید ما که خدا قدرش را می‌دانست، نگذاشت این اتفاق بیفتد.

باقرزاده گفت: جامعیتی که این شهید از درگاه خدای متعال کسب کرده بود قابل احصا نبود، هم از نظر سیاست یک مرد بصیر و بی نظیر بود، هم از نظر ترفندها، تدبیر و سیاست نظامی در دنیا حرف اول را می‌زد و هم در اخلاق بهترین بود.

او افزود: شهید سلیمانی بنده‌ای بود که صد درصد خودش را برای خدا خالص کرده بود و خدای متعال هم به وسیله بنده خوب و ارزشمندش که حقشم همین بود و بایستی شهید می‌شد، مقامی به ایشان داد که از حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک مکتب به جا ماند و این مکتب ابعاد مختلفی دارد که جوانان ما، مسلمانان و شیعیان باید از آن تاسی بگیرند.

باقرزاده تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بود که نه تنها در فکر این بود که آلام شیعیان را کم کند، بلکه به فکر سنی‌ها و مسیحی‌ها نیز بود.

او با اعلام اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی شاگردان زیادی را تربیت کرده است، بیان داشت: من بار‌ها از لسان مبارک این شهید می‌شنیدم که می‌گفت فلانی مثل شهید همت و فلانی مثل شهید باکری به نظرم می‌آید، در واقع آن‌ها تربیت شده این مکتب بودند که شاگردان زیادی را تربیت کردند.

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این شهید والامقام، حاج قاسم‌های زیادی را تحویل جامعه داد و دشمنان بدانند حاج قاسم با شهادت در واقع افراد زیادی را تربیت کرده است که در همه ابعاد از جمله بحث ظرفیت نظامی و در بحث ظرفیت تقوایی و ولایت مداری می‌تواند جا پای این شهید بگذارند.

باقرزاده افزود: عظمتی که حاج‌قاسم کسب کرده بود در تقوا، دل نبستن به دنیا، اثرگذاریشان در میدان جنگ، تدبیر نظامی و تدبیر سیاسی ایشان نشان دهنده شخصیت کاریزماتیک وی بود.

او تصریح کرد: شهید سلیمانی جامع تمام خوبی‌ها بود و تمام این خوبی‌ها به خاطر ولایت‌مداری و عشق به اهل بیت و مقام معظم رهبری بود که خدای متعال در وجود ایشان جمع کرده بود و ما متاثر از این هستیم که جامعه ما، جامعه جهان و همه مستضعفین جهان کسی را از دست داده که دردشان را کم می‌کرد.

باقرزاده بیان داشت: هم و غم شهید سلیمانی این بود که ظرفیت ایجاد کند تا شر دشمنان اسلام، مستکبرین عالم، آمریکا، اسرائیل و حاکمان دلبسته دنیا را از سرملت‌ها کم کند.

فرمانده قرارگاه پشتیبانی نیروی قدس سپاه گفت: همانطوری که چهل سال خدمت خالصانه را ارائه داد، خدای متعال به حرمت خون بسیار ارزشمند ایشان تقاص این خون را خواهد گرفت.

باقرزاده افزود: ما معتقد هستیم که فرمانده دلاور ما با ظهور آقا امام زمان (عج) به این وادی پا خواهد گذاشت تا در کنار امام زمان (عج) فرماندهی ارشد ایشان را مدیریت کند.

او به بیان خاطراتی از این شهید والامقام پرداخت و تصریح کرد: شهید سلیمانی در بلوار هجرت به سمت محل کار خود می‌رفتند که باران هم می‌بارید، شهید پورجعفری متوجه چادری شدند که نزدیک پادگان بود و گفتند انگار در این چادر خانواده‌ای زندگی می‌کنند، آن‌ها وقتی از نزدیک با این خانواده صحبت کردند، متوجه شدند که آن‌ها به دلیل ضعف مالی در چادر زندگی می‌کنند و مجاورت با پادگان را به دلیل امنیت آن انتخاب کرده اند، همان روز شهید سردار سلیمانی دستور دادند که یکی از مسئولان اجرایی در شهرداری (که قالیباف آن زمان شهردار بودند) یک خانه ۸۰ متری برای آن‌ها بخرد و اعلام کردند پولش را از طریق خیران فراهم می‌کنم که همین اتفاق هم افتاد و این خانواده با همان وضعیت، همان روز صاحب خانه شدند، ولی هرگز متوجه نشدند که دستور دهنده چه کسی بود، زیرا آن خانواده آن زمان از شهید سلیمانی پرسیدند، آقا شما کی هستید؟ گفتند من یک بنده خدا هستم و به اینکه من چه کسی هستم، کاری نداشته باشید، من وظیفه ام را انجام دادم.

باقرزاده بیان داشت: حواس این شهید به همه جا بود، مثلا در عراق و در بین داعشیان بودند که ساعت پنج صبح به من زنگ زد و گفت: دارید می‌روید پادگان، با توجه به بارش برف پوشش گیاهی وجود ندارد، من از شما می‌خواهم امروز علوفه بخرید تا زبان بسته‌ها تلف نشوند، من گفتم حاجی من این کار را حتما انجام می‌دهم، ولی شما در میدان جنگ و صحنه‌های سخت نبرد که صدای توپ و گلوله می‌آید، چگونه به فکر زبان بسته‌ها افتاده اید؟ گفت: ما باید حواسمان به همه جا باشد، من آن روز بر اساس دستوری که حاجی دادند، علوفه خریدم و در دامنه کوه بین گوسفندان کوهی تقسیم کردم و بعد از آن به من زنگ زد و گفتم حاجی دستور تان را اجرا کردم، سه بار به من گفتند: خدا خیرتان دهد.

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی و فرمانده قرارگاه پشتیبانی نیروی قدس سپاه گفت: شهید سلیمانی بر قلب مردم ایران حکومت می‌کند، ملت ایران، از همه اقوام، داغدار این شهید هستند و همچنین ملت‌های آزادی خواه جهان از جمله ملت عراق، سوریه، لبنان و مسلمانی که در تمام دنیا هستند و متوجه تلاش این شهید عزیز بودند، داغدار ایشان هستند و حتی آمریکایی‌ها هم حاکمان خودشان را لعن می‌کنند و می‌گفتند یک شخصیتی از دست بشر گرفته شد که این شخصیت می‌خواست آلام و درد‌ها را از ملت‌ها کم کند.

باقرزاده افزود: در مصاف با دشمن پیش قدم بود، صد قدم جلوتر از نیرو حرکت می‌کرد و بهترین فرمانده جبهه‌های نبرد بود.

او تصریح کرد: این شهید عزیز در وضعیت خطرناک می‌گفتند، من از بسیجی‌های فاطمیون بهتر نیستنم، من از بچه‌های مردم بهتر نیستم، من از مدافعین ایران بهتر نیستم، من از حیدریون بهتر نیستم، من از بچه‌های لبنان بهتر نیستنم و حتی از بچه‌های زینبیون بهتر نیستنم و من باید جان خودم را به خطر بیندازم که بچه‌ها شهامت و جسارت برای نیرو‌هایی که همراه من هستند ایجاد شود تا بتوانیم پوزه دشمن را به خاک بمالیم.

باقرزاده بیان داشت: یاد این شهید را باید همیشه گرامی داشت و رهبر معظم انقلاب به حق از شهید حاج قاسم به عنوان یک مکتب یاد کرد و امروز جوانان ما باید به تقوا و نماز شب‌های شهید حاج قاسم دقت کنند، جوانان ما باید از ولایت مداری این شهید تاسی بگیرند، جوانان ما باید بدانند چه چیزی سبب خوشبختی و بلند آوازی شهید حاج قاسم شد، چه چیزی سبب شد که این مردم داغدارحاج قاسم شدند، ناله کردند و به سر و سینه زدند، این‌ها تقوا و بندگی بود که از خدا کسب کرده بود.

او گفت: یکی از ویژگی‌های حاج قاسم این بود که به زر و سیم دنیا دل نبسته بود، همه ظرفیت‌های مادی برایش میسر بود، ولی یک نگاه به جذابیت‌های دنیا نکرد و لذا خدای متعال اینگونه مقرر کرد که بعد از ۴۲ سال زحمت و جانبازی به درجه رفیع شهادت نائل شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار