کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری ۱۳ ورزشکار را برای حضور در اردوی آمادگی تیم بزرگسالان دعوت کرد که در میان آنها نام سه ورزشکار کرمانشاهی به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حافظ قشقایی، کیانوش رستمی و کیا قدمی وزنه برداران کرمانشاهی دعوت شده به اردوی تیم ملی بزرگسالان کشورمان هستند.

قشقایی، رستمی و قدمی به ترتیب در دسته های ۵۵، ۸۵ و ۱۰۵ کیلوگرم وزنه می زنند و به همراه سایر نفرات دعوت شده از روز ۱۹ دی ماه باید در اردو حضور پیدا کنند.

اردوی تیم ملی وزنه برداری قرار است به مدت ۶ روز و تا ۲۴ دی به میزبانی شهر اهواز زیرنظر محمدحسین برخواه سرمربی این تیم برگزار شود.

ملی پوشان وزنه برداری کشورمان خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک توکیو آماده می کنند.

کیانوش رستمی دارنده مدال طلا المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو، نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ بندن و قهرمان جهان در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴، حافظ قشقایی دارنده مدال نقره ۲۰۱۹ جهان و کیاقدمی دارنده مدل برنز مسابقات ۲۰۱۳ آسیا هستند.

راز ماندگاری تختی مردم داری و با مردم بودن بود

جواد کریمی پیشکسوت کشتی به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی گفت: هرچند کشتی پایه و زیربنایی برای شناساندن تختی در جامعه شد، اما او پهلوانی بود که خودش را از مردم می دانست و هرگز هم از مردم جدا نشد.

او تختی را قهرمانی با اخلاق و با گذشت دانست و افزود: کشتی رشته ای است که اغلب در آن درگیری وجود دارد و حتی گاهی بین دو کشتی گیر کار به جدل و اعتراض هم می کشد، اما در طول همه سالهایی که تختی کشتی می گرفت، هیچکس به خاطر ندارد که او با کشتی گیری جدل کند و بی احترامی داشته باشد.

این پیشکسوت کشتی کرمانشاه افزود: تختی همیشه به داوری احترام می گذاشت، حرمت حریف را نگه می‌داشت و حریف آزاری نمی کرد. حتی یکبار که با کشتی گیر روس مسابقه ای داشت وقتی فهمید که حریفش از ناحیه یک پا مشکل دارد، به هیچ عنوان از این نقطه ضعف حریف استفاده نکرد و به پای حریف دست نبرد.

او با بیان اینکه آمریکایی ها بخاطر جوانمردی تختی در یکی از مسابقاتش تندیسی از او ساخته اند که در موزه ورزش این کشور نگهداری می شود، ادامه داد: در یکی از مسابقات تختی با حریفی برخورد که از ناحیه دست مصدوم شده بود، برای همین او نیز تمام مسابقه را با یک دست کشتی گرفت، لذا در تندیسی که آمریکایی ها از او ساخته اند، تختی یک دست دارد.

کریمی به مردم دوستی و مردم داری جهان پهلوان تختی اشاره کرد و گفت: زلزله بوئین زهرا که آمد، تختی برای کمک به مردم زلزله زده، کاروانی در تهران راه انداخت و خودش هم حضور داشت تا برای مردم این منطقه زلزله زده کمک جمع کند. وقتی همه ایران فهمیدند که تختی این کار را کرده، سیل کمک ها روانه شد و تختی خودش همه این کمک ها را برد و بین مردم توزیع کرد. چنین مسائلی بود که تختی را تختی کرد.

او با تاکید براینکه جایگاه تختی بین مردم ایران بسیار بالا بود، افزود: هیچکس هیچگاه از مرحوم تختی عمل خلافی ندید، قهرمانی پاکدل و باصفا بود و همواره غمخوار و همراه و همدل مردم بود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.