استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طرح آبرسانی بن به بروجن از مهمترین طرح‌های استان است که دولت اهتمام ویژه‌ای برای افتتاح آن دارد و تلاش می‌شود تا پایان خرداد سال آینده بهره‌برداری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز چهارشنبه ۱۷ دی در جریان سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان و دیدار از طرح آبرسانی بن به بروجن در منطقه یانچشمه گفت: این طرح از مهمترین طرح‌های استان است که دولت اهتمام ویژه‌ای برای افتتاح آن دارد و تلاش می‌شود تا پایان خرداد سال آینده بهره‌برداری شود.

او افزود: انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی در تامین منابع اعتباری برای طرح‌های آبرسانی این استان در بودجه ۱۴۰۰ توجه ویژه‌ای داشته باشد تا تحقق مطالبات مردم در این حوزه به خوبی پیگیری شود.


بیشتر بخوانید


عباسی اجرای طرح بن به بروجن را از ضرورت‌های استان برشمرد و اضافه کرد: این استان با وجود اینکه سرچشمه رودخانه‌های کارون و زاینده‌رود است، اما از این محل سهمی ندارد و بخشی زیادی از نیاز خود را از منابع آب زیرزمینی تامین می‌کند، که همین موضوع سبب شده است تا بسیاری از طرح‌های کشاورزی، دامپروری و صنعتی استان با چالش آب مواجه شوند.

او ادامه داد: با اجرای طرح آبرسانی بن به بروجن بخشی از نیاز‌های آبی استان تامین می‌شود و می‌توان نیاز آب شرب نیمی از جمعیت استان را تامین کرد.

عباسی گفت: طرح انتقال آب بن به بروجن یکی از طرح‌های حیاتی و مهم استان است که جزو۳۱ طرح اولویت دار کشور نیز قرار دارد و تمام تلاش خود را برای تکمیل راه اصلی این طرح تا خرداد سال آینده به کار گرفته ایم.

او مسیر اصلی طرح آبرسانی بن به بروجن را ۱۱۶ کیلومتر اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۱۰۰ کیلومتر لوله گذاری شده و دو تصفیه خانه این طرح یکی بالای ۵۰ درصد و دیگری در حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عباسی اضافه کرد: پس از آن مسیر فرعی طرح به طول ۱۳۷ کیلومتر در قالب آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های مسیر آغاز می‌شود.

او ادامه داد: تاکنون ۲۱۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه اجرای طرح بن به بروجن شده است و برای تکمیل راه اصلی طرح به ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار