مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: هزار و ۳۹۹ تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان رضوی فعال هستند که بیشترین آن‌ها مربوط به کارگران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا پناه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در نشست تشکل‌های کارگری و کارفرمایی خراسان رضوی با حضور معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مشهد، گفت: بیشترین تعداد تشکل‌های خراسان رضوی مربوط به نمایندگان کارگری با ۹۲۰ تشکل است و انجمن صنفی کارفرمایی با ۲۰۰ تشکل و شورای اسلامی کار با ۱۳۹ تشکل در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
 
او افزود: همچنین تشکل‌های مختلف با نام انجمن صنفی کارگری، کانون انجمن صنفی کارگری، کانون انجمن صنفی کارفرمایی و کانون شورای اسلامی کار در این استان فعال هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۷ هزار نفر در این استان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند ادامه داد: مقرری هفت هزار و ۸۰۱ نفر در خراسان رضوی قطع شده است که پنج هزار و ۷۸ نفر از این تعداد بخاطر پایان مهلت دریافت مقرری آنان بوده است.
پناه بیان کرد: هزار و ۵۶۵ نفر نیز اشتغال پنهان داشتند و ۷۴۶ نفر نیز خوداظهاری و خوداشتغالی داشته و بقیه آمار مربوط به موارد دیگر بوده است.

او تصریح کرد: در این استان ۳۸ هیات تشخیص و ۱۸ هیئت حل اختلاف کارگری و کارفرمایی فعال هستند که هیات‌های تشخیص از آغاز امسال تا پایان آذر ماه ۱۴ هزار و ۷۴۱ دادخواست بررسی و ۹ هزار و ۷۴ رای صادر کردند.

وی گفت: در این مدت هیئت‌های حل اختلاف هم هزار و ۸۵۸ دادخواست را بررسی و هزار و ۵۷۱ رای صادر کردند. همچنین سه هزار و ۱۷۸ رای سازش توسط هیئت تشخیص و ۴۶۳ رای سازش توسط هیئت حل اختلاف در این مدت صادر شده است.
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار