کارزار بزرگ فرهنگی و رسانه‌ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر گل در منطقه نایسر سنندج آغاز به کار کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ناصر کریمیان معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان در مراسم کارزار بزرگ فرهنگی و رسانه‌ای که به همت معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان و با همکاری جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی استان، انجمن نوای باران و افق رسانه در منطقه نایسر آغاز شد،گفت: با توجه‌به رصد و احصای شیوع‌شناسی که انجام شده ماده مخدر گل دومین ماده مخدر مصرفی بعد از تریاک است و برآورد‌ها نشان داده که ۱۳ درصد از مصرف‌کنندگان مواد مخدر از گل و حشیش اسفاده می‌کنند.

او افزود: با توجه به اینکه این ماده مخدر مصرفی بیشتر در میان جوانان و نوجوانان شیوع پیدا کرده است بنابراین نیاز است در این زمینه اطلاع رسانی و اگاهسازی خوبی اتفاق بیفتد و مردم بدانند این ماده مخدر اعتیادآور است و خاصیت دارویی آن دلیلی بر اعتیادآور نبودن آن نیست.

کریمیان بیان کرد: جوانان و نوجوانان ما به عنوان بخشی از جامعه که در آینده تولید و چرخه اقتصادی جامعه در اختیار آنان است باید اطلاع و آگاهی لازم در این زمینه را داشته باشند.

معاون امور توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کردستان افزود: در قالب این کارزار رسانه‌ای قصد داریم اقشار مختلف مردم در منطقه نایسر و مناطق دیگر را با تبعات ناشی از مصرف مواد مخدر و آسیب‌های مختلف اجتماعی آشنا کنیم.

او گفت: در قالب این کارزار و در مدت پنج روز خدمات مشاوره ای، کارناوال، دوچرخه‌سواری، کارناوال‌های فرهنگی، و برنامه‌های متنوع اجرا خواهد شد.

گفتنی است،کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر گل از ۱۷ تا ۲۱دی در منطقه نایسر سنندج برگزار می‌شود.

ماده مخدر گُل، ترکیبی از گیاه شاه‌دانه است که حشیش و ماری جوانا نیز نامیده می‌شود و در گروه مواد مخدر توهم زای طبیعی قرار دارد. این ماده با کم کردن سیستم انتقال پیام‌های عصبی در مغز، موجب ایجاد حالت آرامش بخش در فرد می‌گردد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.