رییس کل دادگستری مازندران گفت: ۳ پرونده تخلف برای مدیران و کارکنان شهرداری ساری تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام اکبری رییس کل دادگستری مازندران گفت: در رابطه با پرونده تخلفات مالی شهرداری و شورای شهر ساری، گفت: با توجه به گزارش‌های مراجع نظارتی تاکنون ۳ پرونده تخلف برای مدیران و کارکنان شهرداری ساری تشکیل شده است.

او افزود: پرونده یکی از متهمین که در تهران مسئولیت دارد بر اساس قانون با قرارعدم صلاحیت به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارسال شده است.

رییس کل دادگستری مازندران گفت: دو پرونده دیگر نیز در دادسرای عمومی و انقلاب ساری باز و تحقیقات مقدماتی در حال تکمیل شدن است.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه در پرونده تخلفات شورای شهر ساری احتمال دستگیری نفرات بیشتر وجود دارد، ادامه داد:تحقیقات با سرعت و دقت انجام می‌گیرد و به محض اینکه تحقیقات پایان یافت پرونده با صدور قرار کیفرخواست در دادگاه مطرح می‌شود و دادگاه هم با رسیدگی را آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید 

سنگ بنای کج شورای شهر ساری؛ یک قدم تا واژگونی


رییس کل دادگستری مازندران از تشکیل پرونده‌های مختلف برای مدیران متخلف در سطح استان نیز خبر داد و گفت: بیشتر این جرائم مربوط به تخلفات مالی از قبیل ارتشاء، اختلاس و تضییع اموال عمومی است.

او افزود: دادگستری استان در خصوص تخلفات اداری وظیفه‌ای ندارد و بر اساس قانون هیات‌های در دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شود که آن هیات‌ها رسیدگی به تخلفات را بر عهده دارند.

حجت الاسلام اکبری گفت: رسیدگی به جرایم مدیران کارکنان و مسئولان بر حسب قانون به عهده دادگستری است پرونده‌های متعددی علیه مدیران مختلف در بخش‌های مختلف تشکیل شده که یا در مرحله تکمیل تحقیقات است یا منجر به صدور حکم شده یا به مرحله اجرا درآمده است.

رییس کل دادگستری مازندران با ابراز امیدواری از اینکه دیگر شاهد وقوع جرایم در دستگاه‌های دولتی نباشیم ، ادامه داد: چنانچه این هشدار‌ها و اعمال مجازت‌ها تاثیر گذار نبود مجازت‌های سنگین تری اعمال خواهد شد.

شورای عالی حل اختلاف وزارت کشور به دنبال دستگیری همه ۹ عضو شورای اسلامی شهر ساری، دیروز انحلال شورا را اعلام کرد و به حیات این شورای پر حاشیه پایان داد.

انتهای پیام/ ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار