معاون مدیریت عملیات دریا شرکت ملی حفاری ایران از حفاری و تکمیل ۸۲ حلقه چاه نفت از سوی این شرکت در بخش‌های خشکی و دریایی جزیره خارک خبر داد.

فرید بچاری معاون مدیریت عملیات دریا شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در ۴ دهه گذشته بر اساس برنامه‌های تبیین شده، دستگاه‌های حفاری خشکی ۴۲، ۵۱ و ۶۳ فتح و دستگاه‌های حفاری شهید مدرس و شهید رجایی از سوی شرکت ملی حفاری در این جزیره بکارگیری شده است.

او افزود: براساس مستندات موجود از مجموع چاه‌های توسعه‌ای و تعمیری در این موقعیت با کاربست دستگاه‌های حفاری ۴۲ فتح ۵۳ حلقه، دستگاه ۶۳ فتح ۶ حلقه و دستگاه ۵۱ فتح ۶ حلقه چاه تاکنون در بخش خشکی جزیره حفر و تکمیل شده است.

بچاری به تلاش شبانه روزی کارکنان عملیاتی این شرکت در تحقق برنامه‌های شرکت نفت فلات قاره در حفاری چاه‌ها در جزیره خارک اشاره و اظهار کرد: همچنین در بخش دریا حفاری ۱۵ حلقه به دستگاه حفاری شهید مدرس و ۲ حلقه به دستگاه حفاری شهید رجایی اختصاص دارد.

معاون مدیریت عملیات دریا شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: به منظور شتاب بخشیدن به اجرای عملیات حفاری و کاهش زمان جابجایی دستگاه‌های حفاری، متخصصان ملی حفاری برای نخستین بار براساس طراحی و آماده سازی تجهیزات لازم نسبت به ساخت ۲ دستگاه ریل کشنده (Pony Base) دراین منطقه اقدام کردند.

این مقام مسئول متراژ حفاری چاه‌ها در جزیره خارک در این مدت را ۶۴ هزار و ۴۸۲ متر عنوان کرد و بیان داشت: از این رقم ۲۸ هزار و ۴۶۶ متر مربوط به چاه‌های دریایی است، ضمن اینکه در حال حاضر دستگاه حفاری ۴۲ فتح در این جزیره استقرار دارد و از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۷ حلقه چاه در این منطقه تعمیر و تکمیل شده و تعمیر یک حلقه چاه در دست اجرا است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.