رئیس دستگاه حفاری ۶۳ فتح شرکت ملی حفاری ایران گفت: حفاری در میدان نفتی زیلایی در شمال خوزستان علیرغم پیچیدگی‌ها و خطرات، همچنان ادامه دارد.

ابوذر اسکندری رئیس دستگاه حفاری ۶۳ فتح شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: دستگاه حفاری ۶۳ فتح از تیرماه ۹۸ در موقعیت این میدان در گستره عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در مناطق نفت خیز جنوب در حال حفر یک حلقه چاه توسعه‌ای است.

او با اشاره به اینکه حفاری این چاه بر روی لایه آسماری انجام می‌شود و برای دستیابی به عمق مورد نظر تاکنون ۴ هزار متر حفاری صورت گرفته است، افزود: با توجه پیچیدگی ساختاری و رفتار چاه، عملیات حفاری با ضرایب ایمنی و دقت بالا صورت می‌گیرد و به همین لحاظ مدت زمان اختصاص یافته برای حفر چاه در این موقعیت بیشتر از نرم معمول است.

اسکندری با اشاره به اینکه این دکل سنگین خشکی تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۲ شرکت قرار دارد، بیان داشت: این دستگاه از ابتدای سال ۷۹ به ناوگان ملی حفاری پیوست و تا به امروز حفاری و تکمیل ۴۸ حلقه چاه نفتی به متراژ ۱۷۳ هزار و ۵۲۶ متر در کارنامه آن به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول کار بر روی دستگاه‌های حفاری را سخت توصیف کرد و ادامه داد: نوع کار در صنعت حفاری به گونه‌ای است که یکنواختی ایجاد نمی‌کند، زیرا شرایط اقلیمی، رفتار چاه و وضعیت مخازن برای فرد فرصت‌های کاری توام با کسب آموزه‌های جدید فنی و تخصصی ایجاد می‌کند.

رئیس دستگاه حفاری ۶۳ فتح شرکت ملی حفاری ایران به کار بر روی دستگاه‌های حفاری ۶۳، ۶۴ و ۶۸ فتح در میادین زیلایی، مسجدسلیمان، مارون، سیاهمکان و بی بی حکیمه در مناطق نفتخیز جنوب اشاره و اظهار کرد: کارکنان عملیاتی با علاقمندی تلاش دارند تا در رابطه با پیشبرد اهداف شرکت با رعایت استاندارد‌های ایمنی کار، نسبت به انجام وظایف محوله اقدام نمایند.

اسکندری گفت: در این زمینه کارکنان مستقر بر روی این دکل استفاده بهینه و تعمیر و نگهداشت تجهیزات را همواره مدنظر داشته و دارند و بازسازی قطعات به ویژه پمپ‌های سیال و حتی ساخت برخی قطعات اعم از لاستیکی یا فلزی پمپ‌ها در محل از جمله کار‌هایی است که با تلاش کارکنان صورت می‌گیرد و این نشان دهنده تعصب و حمیت سازمانی آنان در استمرار کار است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.