مدیرعامل کارخانه مالت سازی صنعتی چهارمحال و بختیاری از راه اندازی اولین دهکده مالت کشور در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد رستمی مدیرعامل کارخانه مالت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال با قرار داد منعقد شده با کشاورزان ۱۵ هزار تن جو خریداری می‌شود.

او ادامه داد: نمونه‌هایی از جو کشت شده (مالتینگ) در شهرضا و شهرکرد، برداشت و به دانشگاه مالت کشور آلمان ارسال شده که پس از بررسی مورد تایید قرار گرفته است.

رستمی گفت؛ به گونه‌ای که کارشناسان اعلام کردند جو تولید شده با جو درجه یک کشور آلمان برابری می‌کند و بیانگر این است ایران می‌تواند به عنوان قطب تولید جو مالتینگ مطرح شود.

 او اظهار داشت: مالت در صنایع نوشابه سازی، تولید مواد غذایی از جمله، بیسکویت و شکلات و مراکز تهیه دارو‌های تقویتی کاربرد زیادی دارد.


بیشتر بخوانید


او، از راه اندازی دهکده مالت در کشور خبر داد و افزود: با چشم انداز ۱۰ ساله و مطالعات انجام شده در صنعت مالت و استقرار ۵ طرح عملیاتی همگام افزایش تولید دانه مالت در کشور بتوانیم در ارز اوری، صادرات غیر نفتی و اشتغال زایی نقش مهمی را ایفا کنیم.

رستمی اظهار داشت: با توجه به اقلیم هوایی مناسب استان و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌تواند در جهت رفع نیاز‌های داخلی و همچنین پاسخ به نیاز‌های خارجی به منظور ارزآوری برای کشور حائز اهمیت باشد.

به گفته او، تمام ماشین آلات خط تولید مالت در کشور با دانش متخصصان داخلی ساخته شده است.

نخستین کارخانه مالت سازی صنعتی کشور در شهر هفشجان قرار دارد. هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد، در فاصله ۱۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار