دوستداران محیط زیست ۶ هزار بذر در مراتع سوخته طلحه دشتستان کاشتند تا دوباره این مراتع سبز شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در جمع فعالان زیست محیطی روستای طلحه در بخش بوشکان شهرستان دشتستان و اعضای شورای روستا و دهیاری از تلاش‌های خودجوش مردم این روستا در خاموش کردن آتشی که تابستان به جان مراتع افتاد و همچنین کاشتن بذر در مراتع سوخته تشکر کرد.

فرهاد قلی نژاد افزود: تلاش‌های گسترده‌ مردم برای مهار آتش سوزی مراتع و کوهستان طلحه این امید را در دلمان روشن کرد که مردم برای حفظ محیط زیست و تنوع زیستی پای کار هستند و اکنون که مردم این روستا برای حفظ پوشش گیاهی و مراتع، به طور خودجوش به کاشت بذر پرداخته اند، این امید قوی‌تر شده است. 


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در سال‌های اخیر حضور دغدغه‌مند و آگاهانه مردم در حفاظت از محیط زیست مایه امیدواری بوده است و در جای جای این استان می‌توان نشانه‌های تفکر محیط زیستی را دید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اعلام حمایت کامل از تلاش‌های این فعالان زیست محیطی در روستای طلحه بیان کرد: برای سال ۱۴۰۰ برنامه حفاظت از کوهستان و مراتع در مقابله با آتش سوزی را تدوین کرده‌ایم و در این برنامه مدیریتی بی شک برای مشارکت مردمی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های این طرح برنامه‌های متعددی را درنظر گرفته ایم.

قلی نژاد گفت: برنامه‌هایی مانند قرق اختصاصی مراتع سوخته شده برای احیای پوشش گیاهی، تامین نهال و بذر، آموزش‌های لازم برای نیرو‌های مردمی، تامین تجهیزات و کمک‌های اولیه، صدور کارت‌های شناسایی، ایجاد بیمه‌های حوادث برای نیرو‌های مردمی و ...  در دستور کار است.

او همچنین عنوان کرد: از طرف سازمان حفاظت محیط زیست دستورالعمل روستای سبز یا روستای دوستدار محیط زیست تدوین شده است که می‌توان بر اساس آن برای اعلام روستای طلحه به عنوان روستای دوستدار محیط زیست اقدام کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.