مجلس نمایندگان آمریکا طرح قطع کمک‌های مالی این کشور به نهاد هماهنگ‌کننده کمک‌های سازمان ملل متحد به آوارگان فلسطین را مورد تجدید نظر قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه فرانس ۲۴، رئیس جدید کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد طرح قطع کمک‌های مالی واشنگتن به آوارگان فلسطینی را مورد بازنگری قرار می‌دهد.

گریگوری میکس با اعلام اینکه دولت جدید آمریکا از سیاست دو کشوری در حل مناقشه فلسطین حمایت می‌کند، گفت قطع کمک‌های مالی به آوارگان فلسطینی که در دولت دونالد ترامپ صورت گرفت، مورد تجدید نظر قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه حمایت‌های این کشور از رژیم صهیونیستی تاکید کرد: من اعتقاد راسخ به راه حل دو کشور دارم، زیرا تنها راه مشروعیت بخشی به یک حکومت یهودی و نیز تشکیل صلح آمیز دولت فلسطینی است. دو کشور مستقلی که در تجارت و سیاست با یکدیگر همکاری کنند. به همین خاطر باید کمک‌ها به فلسطین از سر گرفته شود، چون آمریکا باید رهبری خود را در اینجا به اثبات برساند.

این مقام کنگره آمریکا یادآور شد دیپلمات‌های آمریکایی و فلسطینی به سفارت‌خانه‌های دو کشور باز خواهند گشت.

رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸ و در راستای خوش خدمتی به صهیونیست‌ها کمک مالی ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا به آنروا-نهاد هماهنگ‌کننده کمک‌های سازمان ملل متحد به آوارگان فلسطین- را قطع کرد.

ترامپ با سرپیچی آشکار از اجماع بین المللی در چهار سال گذشته در قالب طرح صهیونیستی آمریکایی معامله قرن، با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر، انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، حمایت از شهرک سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و اقداماتی از این دست خدمات شایان ذکر به دوستان صهیونیست خود کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار