در ادامه بده بستان‌های واشنگتن-تل‌آویو؛

آمریکا بیش از ۳ میلیارد دلار برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی تخصیص داد

مجلس نمایندگان آمریکا بخشی از بودجه سال آتی خود را برای کمک به تامین امنیت رژیم صهیونیستی اختصاص داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، مجلس نمایندگان آمریکا در بخشی از لایحه بودجه سال ۲۰۲۱ این کشور بیش از ۳ میلیارد دلار را به منظور تامین امنیت رژیم صهیونیستی تخصیص داد.

تخصیص بودجه ۳.۳ میلیارد دلاری به تامین امنیت رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از تفاهم‌نامه مربوط به کمک‌های نظامی واشنگتن به تل‌آویو صورت می‌گیرد.

بنا به گفته رئیس کمیته تخصیص مجلس نمایندگان آمریکا، تصویب این بودجه تعهدات آمریکا بر مبنای توافق سال ۱۹۷۹ در کمپ دیوید برای ارتقای صلح در خاورمیانه (!) را حفظ می‌کند. براساس توافق کمپ دیوید، آمریکا خود را موظف به تامین بودجه برای کمک به رژیم صهیونیستی و نیز مصر می‌داند.

این مقام آمریکایی افزود در لایحه بودجه امسال تلاش شد تا کمک‌های بشردوستانه و توسعه‌ای به فلسطینی‌ها از سر گرفته شود. به گفته این مقام آمریکایی ۲۲۵ میلیون دلار از بودجه مصوب به منظور کمک به فلسطینیان از جمله حمایت از آژانس امداد و نجات سازمان ملل (آنروا)، در نظر گرفته می‌شود.

دولت دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ تامین بودجه آنروا را قطع کرد و عملکرد و سیاست‌های این نهاد وابسته به سازمان ملل را زیر سوال برد. آنروا با تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۹ با هدف کمک بشردوستانه به آوارگان فلسطینی و حمایت از آنان تاسیس شد. حدود ۵.۳ میلیون آواره فلسطینی از خدمات آنروا استفاده می‌کنند که از ماه اوت سال ۲۰۱۸ به دنبال تصمیم دونالد ترامپ برای قطع کمک مالی آمریکا به این آژانس، با مشکلات مالی رو به رو است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار