عریقات: طرح‌های صهیونیست‌ها برای الحاق خاک فلسطین به سرزمین‌های اشغالی مردود است

دبیرکل کمیته آزادی بخش فلسطین اعلام کرد هرگونه طرحی برای الحاق خاک فلسطین به مناطق اشغالی، اقدامی غیرقابل پذیرش خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری صفا، صائب عریقات، دبیرکل سازمان آزادی بخش فلسطین در گفتگو با وزیر خارجه مونته نگرو اعلام کرد هرگونه طرح اسرائیل برای الحاق خاک فلسطین به سرزمین‌های اشغالی، اقدامی مردود و غیرقابل پذیرش خواهد بود.

صائب عریقات و «سرجان دارمانوویچ»، وزیر خارجه مونته نگرو در این تماس تلفنی همچنین بر ادامه فعالیت آژانس امداد و کار سازمان ملل (آنروا) و اهمیت همکاری بین المللی در خصوص راه‌های مبارزه با ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار آن، بحث و تبادل نظر کردند.

پیشتر نیز سازمان آزادی بخش فلسطین در گزارشی اعلام کرده بود تصمیم رهبران کابینه ائتلافی پیش روی رژیم صهیونیستی برای الحاق شهرک‌های کرانه باختری و منطقه الاغوار به سرزمین‌های اشغالی، اقدامی فی البداهه و بدون برنامه ریزی قبلی نبوده است؛ بلکه این مسأله در یک تیم کاری مشترک آمریکا و اسرائیل که برای اجرای معامله قرن تشکیل شده مورد توافق قرار گرفته بود.

دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک سازی، که متعلق به سازمان آزادی بخش فلسطین است در این گزارش آورده بود رژیم صهیونیستی در اقدام بعدی خود، گامی رو به جلو به سمت تقویت رژیم آپارتاید و سلب حق تعیین سرنوشت از ملت فلسطین در بحبوحه درگیری دنیا به کرونا برداشته ودرصدد نابودی مسئله فلسطین و حقوق ملت فلسطین است.

بر اساس این گزارش، زمانی که وزیر خارجه آمریکا تصمیم الحاق بخشی از خاک کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را به اسرائیل مربوط می‌داند، بدان معنی است که آمریکا به کابینه نتانیاهو و گانتز چراغ سبز نشان داده تا طبق توافق فیمابین خود، به محض آن که تیم آمریکایی-اسرائیلی نقشه‌هایی را ترسیم کنند که به رژیم صهیونیستی فرصت اجرای یکجانبه معامله قرن را دهد، و در زمانی که دنیا درگیر مبارزه با کرونا است، ترتیبات مورد توافق برای آغاز حاکمیت اسرائیل بر اراضی کرانه باختری به اجرا درآید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار