"امین" و "مینودر" دو رقم جدید انگور تولید شده در مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، بابک قرالی، رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: "امین" و "مینودر" دو رقم جدید انگور هستند که امسال پس از سال‌ها تحقیق و بررسی از سوی دکتر محمدعلی نجاتیان تهیه شده است.

قرالی افزود: این ارقام در مراسمی با عنوان جشنواره ملی معرفی ارقام گیاهی با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در تهران رونمایی شدند.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: در این جشنواره ۴۹ رقم جدید زراعی و باغی به کشاورزان کشور معرفی شدند.

وی، مهم‌ترین صفت متمایزکننده و اقتصادی ژنوتیپ مینودر را در مقایسه با ارقام شاهد، حبه‌های درشت و خوش رنگ (قرمز) عملکرد و ماندگاری خوب و تحمل بهتر نسبت به سرمای زمستانه برشمرد.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین افزود: این رقم جزو میوه‌های تقریباً زودرس تا میان رس محسوب می‌شود و با توجه به ویژگی‌های این ژنوتیپ می‌توان به عنوان معدود ارقام تجارتی انگور ایران با نام رقم جدید مینودر معرفی شود.

وی به مزایا و ویژگی‌های رقم امین اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین صفت این ژنوتیپ در مقایسه با ارقام شاهد، حبه‌های بسیار درشت و خوش رنگ (قرمز تیره) عملکرد و ماندگاری خوب و تحمل بهتر نسبت به سرمای دیررس بهاره است.

قرالی، میان رس بودن را از دیگر ویژگی رقم انگور امین برشمرد.

استان قزوین جزو سه قطب برتر تولید انگور در کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار