مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان:

آبادان و خرمشهر ستون های اصلی جنگ تحمیلی در کشور بودند

سردار یوسفی با اشاره به نقش آبادان و خرمشهر در جنگ تحمیلی گفت: شخصیت های بزرگی را این دو شهر تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سردار یوسفی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در آیین ختتامیه دومین دوره جشنواره فیلم‌های کوتاه رسام  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس،مدافعان حرم و شهدای ترور گفت:آبادان و خرمشهر ستون های اصلی جنگ تحمیلی در کشور بودند و شخصیت های بزرگی را این دو شهر تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

او با بیان اینکه پس از دوران دفاع مقدس تلاش های زیادی برای گرامیداشت مقام شهدا،جانبازان و ایثارگران انجام شده افزود: برای محفوظ ماندن ارزش های دفاع مقدس از خطر تحریف ،بنیاد حفظ آثار برنامه های گسترده ای را در سطح بین المللی اجرایی کرده تا پیام دفاع مقدس به دنیا مخابره شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان جشنواره رسام را یکی از همین تلاش ها عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره هایی کمک خواهد کرد تا نام بلند شهدای ۸ سال دفاع مقدس همواره بدرخشد.

قدرت الله طمیمیان دبیر جشنواره رسام نیز با اشاره به هم زمانی برگزاری اختتامیه جشنواره بین المللی رسام با ایام گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار دلها و چهلمین روز درگذشت شهید فخری زاده گفت: این جشنواره فرصتی ست تا عهد و بیعتی دوباره ببندیم با ارزش هایی که شهدا جان خود را برای آن فدا کردند.

او با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می شود افزود:جشنواره بین المللی رسام ترازویی برای ارزیابی هنر هنرمندان جوان کشور و دریچه ای برای سینماگران جوان رو به دنیای حرفه ای ست.

طمیمیان ادامه داد:جشنواره رسام با هدف بازشناسی نقش بی بدیل دفاع مقدس در کشور برگزار شد و می تواند آینه تمام نمای تاریخ پرافتخار کشورمان باشد.

دبیر جشنواره رسام تاکید کرد:حفظ این ارزش ها می تواند در مسیر رو به جلو یاری گرمان باشد و ما باید آن را به نسل آینده منتقل کنیم.

طمیمیان همچنین گفت:آماده دریافت هرگونه پیشنهاد برای بهتر شدن این جشنواره در سال های آینده هستیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.