برگزاری آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره فیلم‌های کوتاه رسام

اختتامیه جشنواره فیلم‌های کوتاه رسام به میزبانی منطقه آزاد اروند و با موضوعات دفاع مقدس،مقاومت و ایثار و شهادت برگزار شد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،۲۷۶۰ اثر از ۱۰۸ کشور به دبیرخانه جشنواره جهانی فیلم کوتاه رسام ارسال شده است که از این تعداد ۲۲۰۸ اثر هنری برگزیده شده و مورد داوری قرار گرفته است.

آثار ارسالی در قالب های مستند،داستانی،انیمیشن،نماهنگ،۱۸۰ ثانیه ای و فیلمنامه هستند.

این میزان استقبال رشد ۲۳ درصدی آثار را نسبت به سال ۹۷ نشان می‌دهد.

بیشترین آثار برگزیده شده از کشور‌های هند، استرالیا و ایتالیا هستند.

همچنین ۴۹۸ اثر داخلی از ۳۰ استان کشور به دبیرخانه جشنواره رسام ارائه شده و به مراحل پایانی این جشنواره راه یافته اند.

 سال ۹۷ برای نخستین بار در جمهوری اسلامی ایران جشنواره‌ای تحت عنوان رسام با موضوع دفاع مقدس با شرکت آثاری از ۹۸ کشور و پنج قاره جهان از جمله کشور‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، روسیه و کشور‌های اروپایی برگزار کرد.

ادای احترام هنرمندان به مقام شامخ شهدا

در بخش جنبی جشنواره ی بین المللی رسام هنرمندان و مسئولان کشوری و لشکری صبح امروز با حضور در محل باغ موزه دفاع مقدس آبادان به مقام هشت شهید گمنام ادای احترام کردند.

آبادان در جنگ تحمیلی چهار هزار و ۴۰۰ شهید از جمله ۱۰۰ سردار تقدیم کشور کرده است.

شریعتی استاندار خوزستان ضمن قدردانی از تلاش های انجام گرفته برای برپایی این جشنواره گفت: چنین جشنواره هایی با جایگاه بین المللی می تواند وظیفه ی انتقال پیام دفاع مقدس را به خوبی و با زبانی متفاوت به انجام رساند.

او افزود:در ۸ سال دفاع مقدس یکی از عوامل موفقیت وحدت و اتحاد همه ی اقوام بود به همین دلیل ناگفته ها و خاطرات پنهان فراوانی وجود دارد و این کار هنرمندان است که آنها را کشف کنند و به جهان بشناسانند تا دشمن کمتر خیال خام داشته باشد نسبت به دست اندازی به کشور عزيزمان.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تکنولوژی کمک زیادی به خلق آثار هنری کرده و کار را برای ما آسان تر کرده است ادامه داد:با پژوهش و تحقیق در کنار طراحی نقشه راه می توانیم پیام مقاومت خود را به جهان مخابره کرده و نسل آینده را از مجاهدت و رشادت های مردان و زنان سرزمینمان آگاه کنیم.

شریعتی با اشاره به آنکه فرهنگ شهادت محدود به یک برهه ی خاص از زمان نیست گفت:تا زمانی که سلطه گری و ظلم باشد بستر شجاعت و شهادت هم محیاست و سینمای شهامت و پایداری هر روز یک دریچه ی تازه به رویش باز می شود.

او ادامه داد:ساخت فیلم کوتاه خلاقیت نیاز دارد و کار دشواری ست، و همچنین باید در کوتاه ترین زمان ممکن پیامش را منتقل کند و این بسیار با اهمیت است.

استاندار خوزستان در پایان گفت:ما امیدواریم که جشنواره حرکت رو به جلویی را در سال های آینده طی کند و آثاری عمیق تر را در آن شاهد باشیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.