رئیس و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کارون از فعالیت‌های زیست محیطی واحد کشت و صنعت حکیم فارابی بازدید کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست کارون از فعالیت‌های زیست محیطی واحد کشت و صنعت حکیم فارابی بازدید کردند که عباس ظاهری رئیس اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان گفت: اقدامات و فعالیت‌های زیست محیطی باعث خرسندی است و وجود افراد با تجربه در این مجموعه که در کنار کار و رونق اقتصادی به فعالیت‌های زیست محیطی هم توجه دارند، اهمیت حفاظت از محیط زیست را به خوبی نشان می‌دهد.

او  بیان داشت: با توجه به نزدیک شدن به روز هوای پاک اولین خواسته از مجموعه کشت و صنعت نیشکر را جلوگیری از سوزاندن مزارع  است و دود ناشی از سوزاندن مزارع نیشکر تمام زحمات و فعالیت‌های زیست محیطی مجموعه را به باد می‌دهد .

ظاهری افزود: سوزاندن مزارع در بعد سلامت، آلودگی هوا و تاثیرات اجتماعی زیادی در جامعه به دنبال دارد و باید از سوزاندن آن جلوگیری شود و از تجارب بین المللی در این زمینه بهره جست و از بقایای برداشت مزارع در تولید محصولات جدید، تولید انرژی وکود وکمپوست استفاده شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کارون با اشاره به طرح مقابله با ریز گرد‌ها در استان و کاشت نهال در کانون‌های بحرانی افزود: می‌توان از بقایای ناشی از برداشت سبز، بعنوان کود در زمینه کاشت نهال استفاده نمود.

این مقام مسئول ادامه داد: مسئولان کشت و صنعت‌ها با توجه به وجود گونه‌های جانوری و پرندگان در مزارع نیشکر می‌بایست در حفاظت از آن‌ها با محیط بانان همکاری لازم را به عمل آورند و ضمن جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز و شکارچیان، مراتب را برای حضور آسان‌تر محیط بانان در منطقه فراهم آورند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.