رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: واحد تولیدی کود شیمیایی در شهرک صنعتی بوشهر ۲ برای از سرگیری فعالیت آماده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسین حسینی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در بازدید از واحد صنعتی تولید کود شیمیایی در شهرک صنعتی بوشهر ۲ ، آخرین وضعیت فعالیت این واحد تولیدی را که در زمینه تولید کود سوپر فسفات فعالیت می‌کند، بررسی کرد.

او، با اشاره به اهمیت تولید این محصول استراتژیک در زمینه تامین کود شیمیایی مورد نیاز بخش کشاورزی عنوان کرد: با پیگیری‌های مستمر صورت گرفته از سوی سازمان صمت استان و همکاری موثر دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان مشکلات این واحد صنعتی در زمینه تامین سرمایه درگردش مورد نیاز از سوی بانک صنعت و معدن، تامین زیر ساخت مورد نیاز به همت شرکت آب و فاضلاب، شرکت گاز و دستگاه‌های اجرایی مرتبط مانند اداره کل امور مالیاتی، تامین اجتماعی، گمرک، شرکت شهرک‌های صنعتی و اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی بوشهر برطرف شده است و هم اکنون این کارخانه در حال آزمایش ماشین آلات خط تولید و تولید آزمایشی محصول برا از سرگیری تولید کود فسفاته ساده و تریپل درآینده نزدیک خواهد بود.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: پیش بینی می‌شود حداکثر تا ۲۰ روز آینده، محصول خود را روانه بازار کند.

حسینی افزود: با راه اندازی دوباره این واحد تولیدی به صورت مستقیم ۳۰ نفر و غیر مستقیم بیش از ۱۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

او بیان کرد: بخش عمده مواد اولیه این محصول که خاک فسفاته است از طریق معادن داخل کشور و بخشی نیز از طریق واردات تامین خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.