معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از شرکت بیش از ۹۷ درصد از دانش‌آموزان کردستانی در طرح ملی «کوچ» خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، افشین خوشگوار معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با عنوان طرح «کوچ» در مدارس سطح کشور از شهریورماه امسال آغاز شد و همزمان با آن، این طرح در مدارس کردستان نیز به اجرا درآمد.

او افزود: طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با هدف ترویج سبک زندگی فعال و سالم در تمامی مدارس استان به مرحله اجرا درآمد و تا امروز بیش از ۹۷ درصد از جمعیت دانش‌آموزی استان در این طرح شرکت کرده‌اند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: در مرحله اول این طرح مشخصات وزنی دانش‌آموزان ثبت شده و دانش‌آموزانی که در پایان اجرای این طرح موفق به کنترل وزن خود شده باشند، مورد تشویق قرار می‌گیرند.

خوشگوار یادآور شد: در این طرح وضعیت سلامت دانش‌آموزان از لحاظ وزن و چاقی را به اطلاع خانواده‌ها می‌رسانیم و دانش‌آموزان بسیار چاق و بسیار لاغر را نیز به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده می‌شوند.

او بیان کرد: در مرحله چهارم این طرح نیز که در دهه اول اسفند ماه آغاز می‌شود، دانش‌آموزانی که در مرحله اول چاق بوده و یا اضافه وزن داشته‌اند مورد پایش مجدد قرار گرفته تا وضعیت جسمی و سلامت آنان بررسی شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش وپرورش کردستان گفت: در اجرای این طرح مسئله‌ای که بسیار مهم بوده و باید به آن توجه داشت این است که مراقب رشد جسمی و روحی کودکان باشیم و تغذیه باید به گونه‌ای باشد که به رشد قدی و وزنی کودک در کنار کنترل آن نیز کمک کند.

خوشگوار اظهار کرد: وقتی در فاصله ۶ ماه یک کودک ۲ تا ۳ سانتیمتر قد اضافه می‌کند این کودک باید در کنار این مسئله رشد وزنی متناسب نیز داشته باشد تا روند رشد طبیعی و مطلوب را بدست آورد.

او افزود: قبل از بیماری کرونا ۲۲ درصد جمعیت دانش آموزی به چاقی و اضافه وزن مبتلا بودند که این رقم در حال حاضر به ۳۱ درصد رسیده و ورزش، تغدیه سالم و سبک زندگی فعال و پویا موارد مهمی است که می‌تواند در کنترل این وضعیت نقش مهمی داشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.