رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: مکتب حاج قاسم به این معنا است که شخصیت او با شهادت و ترور از جامعه و یاد‌ها حذف نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: مکتب حاج قاسم به این معناست که حاج قاسم شخصیتی نیست که با شهادت و ترور از جامعه و یاد‌ها حذف شود؛ بلکه جریانی قابل تکثیر است و باید رهرو و ادامه دهنده داشته باشد.

او افزود: حاج قاسم از جمله شخصیت‌ها و نماد‌هایی بودند که در زمان حیاتشان نیز مورد توجه و محبت مردم بود و در دل مردم جایگاه بسیار خوبی داشت و این ظرفیت ویژه‌ای برای جریان مومن و انقلابی جامعه ایجاد می‌کند تا بتواند این الگو‌ها را به صورت الگویی قابل تقلید، قابل سلوک و قابل تکثیر معرفی کند.

 حجت الاسلام و المسلمین رستمی با بیان اینکه در فضا‌های علمی کشور کار‌های خوبی آغاز شده است؛ اما هنوز ابتدای راه هستیم، گفت: مکتب حاج قاسم به عنوان انسان برتر در اسلام ناب محمدی باید در فضای درسی و درسنامه‌ای در دانشگاه‌ها اضافه شود و خوشبختانه فعالیت‌های خوبی در این زمینه آغاز شده است.

او به دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری جلساتی با روسای دانشکده‌های علوم تربیتی سراسر کشور برای پیگیری و طراحی الگو‌های این مکتب و ورود به تشکل‌های دانشجویی و انجام اقداماتی در زمینه فعالیت‌های میدانی و ترویجی درون دانشگاهی از اقدامات خوبی هست که درحال انجام است.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: همچنین در هفته گذشته هشتمین دوره سوگواره شعر آیینی دانشگاهیان برگزار شد که ۴۰۰ اثر از شعرای دانشجو و استاد با محوریت حاج قاسم و جریان مقاومت در این سوگواره شرکت کردند و سعی داریم از این به بعد حاج قاسم به عنوان نماد این مکتب در این سوگواره محور قرار گیرد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار