سیجانی گفت:۱۸۲ واحد تولیدی و صنعتی در سال جهش تولید راه اندازی می شود که ۱۱۰ واحد به مرحله بهره برداری رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان قم در سی و هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به تشریح ۵ راهبرد و ۱۶ برنامه عملیاتی برای تحقق جهش تولید پرداخت و گفت: تکمیل و راه اندازی طرح‌های جدید تولیدی، احیا واحد‌های راکد، توسعه واحد‌های موجود و نهضت ساخت داخل و افزایش صادرات از جمله این برنامه است که در همین راستا در ۹ ماهه گذشته ۱۱۰ واحد صنعتی با ۵۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی بیش از ۲ هزار نفر ایجاد شده است.

سیجانی توسعه و احیا ۸۰ واحد تولیدی را از دیگر برنامه‌های تولیدی استان اعلام کرد و افزود: با توسعه این واحد‌ها برای بیش از هزار نفر اشتغال زایی با ۲۸۶ میلیارد تومان محقق می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان هدفگذاری برای صادرات را ۲۵۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: در ۹ ماهه گذشته فعالان اقتصادی ۱۵۴ میلیون دلار کالا صادرات داشته اند و امیدواریم که تا پایان سال این مقدار محقق شود.

سیجانی داخلی سازی ۱۵ قلم کالا توسط صنعتگران استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: تاکنون ۹ قلم کالا در حوزه‌های قالب سازی، قطعات خودرو و لوازم خانگی به ارزش ۷۷ میلیون دلار داخلی سازی شده است.

او افزود:پرداخت ۱۵۷ میلیارد تومان اعتبار به ۳۰ واحد تولیددر زمینه صنعت، کشاورزی و گردشگری استان یکی دیگر از مصوبات مهم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان قم به تشریح آخرین روند ساخت ۲ نمایشگاه بین المللی و فرش پرداخت و گفت: نمایشگاه بین المللی قم پیشرفت ۸۵ درصدی دارد و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به بهره برداری برسد و نمایشگاه فرش قم نیز برای بهره برداری ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با واگذاری به بخش خصوصی در قالب بند ۲۷ قانون برنامه و بودجه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار