مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان از آغاز تصویربرداری مستند هنر فلز در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در مراسم آغاز تصویربرداری مستند فاخر هنر فلز با اشاره به پیشینه تاریخی زنجان در هنر‌های دستی گفت: استان زنجان مهد صنایع دستی فلزی در کشور است و به عنوان خاستگاه اولیه هنر‌هایی مانند ملیله کاری، چاقوسازی، مسگری و قلمزنی با قدمت و پیشینه تاریخی چند هزار ساله، هنوز نام خود را در میان بهترین‌های این صنایع دستی حفظ کرده و برای احیا و گسترش آن‌ها تلاش می‌کند.

او افزود: مستند هنر فلز تلاش دارد با نگاهی نو، سیر تاریخی پیدایش، تکمیل و روش‌های طراحی و تولید هنر‌هایی مانند ملیله کاری، مسگری، قلمزنی، انگشتر سازی و زیورآلات سنتی را در ساختار. مستند محض و در بخش‌هایی با بازسازی متد‌های تاریخی به تصویر بکشد.

لطیفی ادامه داد: در بخش‌های مختلف این مستند، ابعاد تاریخی و اجتماعی، موارد مصرف و نحوه انتقال فنون این صنایع دستی به مناطق مختلف کشور بصورت کارشناسی و پژوهش شده مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بیننده با تاریخ و قدمت هر کدام از این صنایع دستی فلزی بیشتر آشنا شود.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان در آغاز ضبط و تولید این مستند بر همت رسانه استانی به منظور تولید آثار فاخر در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و کارآفرینی تاکید کرد و افزود: در سایه تبلیغ صنایع دستی و گردشگری، علاوه بر فراهم شدن زمینه همگرایی اقتصادی و فرهنگی با کمترین سرمایه و بدون آلودگی‌های زیست محیطی برای اقشار مختلف جامعه درآمدزایی می‌شود.

او بهره گیری از هنرمندان بومی، حضور در لوکیشن‌های تاریخی، معرفی صنایع دستی و تاکید بر فرهنگ بومی _محلی را از نقاط عطف این مستند برشمرد.

این مستند تلویزیونی به کارگردانی حسن دهقان کمارجی در ۷۲ دقیقه تهیه و در نوروز سال ۱۴۰۰ از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۸ دی ۱۳۹۹
شبکه اشراق اخبارش خوب ومتنوع شده ممنون