سرپرست فرمانداری مهاباد گفت: تبدیل گمرک قضایی به گمرک دائمی در این شهرستان نیازمند توسعه فضای بیشتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عارف خدرلو سرپرست فرمانداری مهاباد با اشاره به تبدیل گمرک مهاباد از گمرک قضایی به گمرک دائمی اظهار کرد: مکان کنونی گمرک مهاباد قابلیت توسعه ندارد و لازم است که این گمرک به خارج از شهر و به فضای بزرگ‌تری منتقل شود.

خدرلو افزود: مهاباد یکی از قطب‌های مهم بهداشتی و درمانی در جنوب آذربایجان‌غربی است و باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

او اضافه کرد: با توجه به طولی بودن آذربایجان‌غربی و مسافت زیاد شهرستان‌های جنوبی بسیاری از شهروندان ساکن در این شهرستان‌ها برای انجام خدمات پزشکی و درمانی به مهاباد سفر می‌کنند و به همین دلیل باید در زمینه تامین امکانات لازم به آن توجه ویژه شود.

خدرلو بیان کرد: همچنین گمرک این شهرستان به لحاظ پتانسیل‌ها و قابلیت‌های موجود در منطقه اعم از شهرک صنعتی، معادن وسیع از جمله، سنگ‌های معدنی، تزئینی و ساختمانی، وجود مراکز پرورش دام و طیور ونیز ایجاد پتروشیمی وسیع در این شهرستان، ضرورت توسعه گمرک مهاباد را بیش از پیش به مسئولین تداعی می‌کند و با توجه به نزدیکی مهاباد و شهر‌های کرد نشین منطقه شمال غرب ایران به اقلیم کردستان عراق، وجود روابط قومی و قرابتی بین مردم مناطق مذکور موجب شده تا اهالی دو کشور با خودرو سواری خود اقدام به مسافرت کنند و بیشتر کالا‌های صادراتی از این شهرستان به کردستان عراق است.

سرپرست فرمانداری مهاباد خاطر نشان کرد: گمرک مهاباد از سال ۱۳۵۴ ساختار تشکیلاتی داده و بعنوان یکی از گمرک‌های تابع ستاد نظارت استان به تصویب رسیده و در حال فعالیت بوده است.

گمرک مهاباد یکی از گمرک‌های ۹ گانه استان است؛ آذربایجان غربی بیش از ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، ترکیه و نخجوان دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.