سردار مجید در خصوص اقدامات تکمیلی در رابطه با فرآیند رمز پویا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سردار مجید رئیس پلیس فتا ناجا گفت: بیشترین جرائم و دلیل مراجعات به پلیس فتا برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز است.

او افزود: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت های روزمره به سمت فضای مجازی سوق یافته و مجرمان هم فعالیت هایشان را به این حوزه معطوف کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا ناجا ادامه داد: پلیس فتا در راستای پیشگیری و کشف جرائم فعالیت‌های خود را در این فضا گسترش داده و یکی از فعالیت‌های اساسی و بنیادی و ملی رمز پویاست که پارسال  اجرا شد و شاهد کاهش وقوع جرائم سایبری به ویژه در حوزه‌های مالی هستیم.

سردار مجید افزود‌: طی چند هفته گذشته اقداماتی در راستای تکمیل فرآیند رمز پویا با همکاری خوب بانک مرکزی انجام گرفته و اکنون اگر پیامی در این ارتباط برای کاربران ارسال می‌شود، مبلغ تراکنش، نوع تراکنش، نام پذیرنده و شماره حساب قید شده و کاربران می‌توانند اطلاعات را با تقاضای خود تطبیق داده و اگر مورد تائید بود نسبت به وارد کردن رمز پویا و ادامه عملیات اقدام کنند.

او ادامه داد: در حوزه پیشگیری از جرائم اینترنتی اقداماتی در حوزه اطلاع‌رسانی و ارائه هشدار‌های عمومی انجام می شود که ضریب هوشیاری و سواد رسانه‌ای کاربران را افزایش داده و جرائم در فضای سایبری کنترل می‌شود.

رئیس پلیس فتا ناجا در خصوص اقدامات پیشگیرانه پلیس فتا هم گفت: براساس تعریف جرائم در فضای مجازی قدرت کشف پلیس فتا در کشور در این حوزه و مراجعات حضوری ۹۰ درصد است.

سردار مجید با اشاره به اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش فضای سایبری در کشور افزود: همزمان با اجرای این طرح در فضای سایبری هم با اقدامات خشونت آمیز برخورد و تاکنون بالغ بر ۱۹ هزار و ۳۳۶ مورد رصد عمومی انجام و موارد غیر مرتبط حذف که از ۳ هزار و ۶۰۰ مورد تمرکز شده بالغ بر ۷۷۶ مورد اقدامات قضائی، دستگیری، احضار، دعوت و سایر اقدامات قانونی انجام پذیرفته است و این طرح کماکان با قدرت اجرا می‌شود.

اوبا اشاره به تداوم اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش و جرائم خشن در فضای مجازی، به مجرمان و کلاهبرداران توصیه کرد: پلیس فتا همواره فضای مجازی را رصد کرده و با افراد مجرم و متخلف برابر قانون برخورد می‌کند.

رئیس پلیس فتا ناجا با اعلام اینکه افرادی که ناآگاهانه مرتکب اشتباه و تخلف در فضای مجازی شوند مورد توجیه و ارشاد قرار می‌گیرند، گفت: افرادی که عالمانه و عامدانه در فضای مجازی مرتکب جرم شوند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

او در ادامه در خصوص عملکرد پلیس فتای استان زنجان گفت: با توجه به اینکه پلیس فتا در حوزه‌های مختلف، ماموریت‌ها و برنامه‌های مختلفی دارد، رتبه‌بندی عملکرد پلیس فتا نیز متفاوت است.

سردار مجید افزود‌: بر‌اساس رتبه‌بندی پلیس فتای استان زنجان در سطح کشور دارای رتبه بسیار خوبی است و جزو رتبه‌های بالا قرار دارد و در خیلی از موارد به عنوان پایلوت اقدامات انتخاب شده است.

رئیس پلیس فتا ناجا ادامه داد: یکی از اقداماتی که با موافقت سردار فرمانده انتظامی استان زنجان و پیگیری پلیس فتای استان زنجان انجام می‌شود این است که پلیس فتا زنجان در بحث فرهنگ یاران سایبری به عنوان استان پایلوت انتخاب و این ظرفیت را دارد که با این اقدام در راستای افزایش سواد رسانه‌ای مردم گام‌های موثرتری بردارد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.