مسئول کمیته اجرایی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان همدان گفت: ۱۰۳ واحد صنفی به دلیل تخلفات بهداشتی در استان پلمب شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، حمید بهرامی خو مسئول کمیته اجرایی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان همدان گفت: ۱۵۵ تیم نظارتی فعال در اجرای این طرح با پایش هشت هزار و ۸۵۶ واحد صنفی، اماکن عمومی و خصوصی، ۸۱۵ مورد اخطاریه صادر و ۱۰۳ واحد متخلف را نیز پلمب کردند.

 او بیان کرد: نزدیک به یکسال استان همدان و کشورمان درگیر ویروس کرونا بوده و در این مدت شاهد اُفت و خیز‌هایی در میزان شیوع این ویروس بوده ایم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان اضافه کرد: با وجود اجرای برنامه و طرح‌هایی برای کنترل این بیماری طرح جدیدی مزین به نام سردار رشید شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به اجرا درآمد.

بهرامی خو بیان کرد: مدیریت و کنترل کووید ۱۹ در این طرح به شیوه محله و خانواده محور همچنین مبتنی بر برنامه «هر خانواده یک پایگاه سلامت» آغاز شد که محوریت آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نهاد‌های همکار بسیج، هلال احمر و مجموعه‌های دولتی و غیردولتی هستند.

او گفت: هدف از اجرای این طرح مدیریت و قطع زنجیره کرونا با بهره گیری از توان و مشارکت مردمی، هماهنگی بین بخشی، بهره گیری از نیرو‌های بسیج و داوطلب است و به این منظور اتاق فکر‌ها در مرکز استان، شهرستان‌ها و محله‌ها تشکیل شد.

مسئول کمیته اجرایی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: سه گروه شامل تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی در این طرح مشارکت دارند و تیم‌های مراقبتی متشکل از نیرو‌های خانه بهداشت، هلال احمر و بسیج، محله به محله با مراجعه حضوری به درب منزل یا تماس تلفنی اقدام به بیماریابی می‌کنند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان گفت: ۶۰۷ تیم مراقبتی در استان همدان تشکیل شده است که ۱۰۳ هزار و ۶۷۴ نفر را در قالب ۲۶ هزار و ۵۳۸ خانوار رهگیری کردند.

بهرامی خو ادامه داد: در عین حال ۵۰ تیم مراقبت در منزل شامل پزشک و پرستار تشکیل شده و در حال حاضر با شناسایی ۳۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا مراقبت از آن‌ها در منزل، تجویز بیمار و فرایند و چگونگی ایزوله و جداسازی بیمار از خانواده با دستور پرشک صورت می‌گیرد.

او بیان کرد: البته نقاهتگاه‌هایی در شهرستان‌های همدان برای پذیرش مبتلایان به کرونا که امکان ایزوله و جداسازی برایشان در خانواده مهیا نیست پیش بینی شده که تاکنون نیازی به استفاده از آن‌ها نشده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان با بیان اینکه ۴۱۱ تیم حمایتی هم تشکیل شده است، اظهار داشت: برخی از مبتلایان به کرونا سرپرست و نان آور خانواده بوده و با توجه به ضرورت قرنطینه و حضور نیافتن در اماکن عمومی به منظور جلوگیری به شیوع بیماری، توان تامین مایحتاج روزمره خود را ندارند.

بهرامی خو افزود: یک هزار و ۶۶۴ نیرو در تیم‌های حمایتی اقدام به کمک رسانی به بیماران نیازمند کرده و تاکنون ۲ هزار و ۴۴۶ بسته معیشتی بین بیماران کرونایی این استان توزیع کرده اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.