معاون شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: حدود ۱۴ کیلومتر از رودخانه‌های خراسان شمالی لایروبی، بازگشایی و سامان دهی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   وحید واسطه معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای  خراسان شمالی گفت : حدود ۹ کیلومتر از این رودخانه‌ها در محدوده شهرستان بجنورد، ۳ هزار و ۳۳۰ متر در شهرستان شیروان، حدود یک کیلومتر در شهرستان مانه و سملقان و ۶۷۰ متر در شهرستان شیروان لایروبی، بازگشایی و سامان دهی شد.


بیشتر بخوانید 


واسطه افزود : خراسان شمالی ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن مهم و تاکنون حریم و بستر هزار و ۵۹۳ کیلومتر از این رودخانه‌ها مطالعه و ۲۰۷ کیلومتر آن لایروبی و سامان دهی شده است.

او از جمله مهمترین این رودخانه‌ها را رودخانه‌های چری، اوغاز و زیارت در شیروان، رودخانه‌های بدرانلو، بش قارداش، پلنگ دره و مسیل پیربز در بجنورد، رودخانه‌های درکش و شیرین دره در مانه و سملقان و رودخانه چشمه خالد آباد و کلات در اسفراین ذکر کرد.

استان خراسان شمالی شش هزار و ۶۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل دارد که دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن مهم است و تاکنون حریم و بستر هزار و ۵۹۳ کیلومتر از این رودخانه‌ها مطالعه و مشخص شده و ۲۰۷ کیلومتر آن لایروبی و یا ساماندهی شده است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.