کارشناسان دامپزشکی شهرستان اسدآباد وضعیت همه گیری بیماری دام تعدادی از روستا‌های بخش پیرسلمان را بررسی کردند.

دکتر بصیری محمدپور,رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان, اظهار داشت:دامپزشکان این اداره با حضور در تعدادی از روستا‌های بخش پیرسلمان وضعیت اپیدمی بیماری تب برفکی و سندروم سقط جنین وغیره را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی بررسی کردند.

او گفت: باتوجه به بازدید و بررسی وضعیت همه گیری بیماری های تب برفکی و سقط جنین در اواخر دوره آبستنی، به درخواست دامداران نسبت به ویزیت، معاینه و مشاوره رایگان در حوزه دامپزشکی در سطح روستاهای کلیایی اقدام شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد افزود:دامداران و بهره برداران در هنگام وقوع هرگونه بیماری از درمان خودسرانه دام های بیمار خودداری  و در اولویت اول به کلینسین های فعال و پویای شهرستان مراجعه کنند و در صورت بروز تلفات از رها نمودن لاشه ها در محیط عمومی خودداری کنند و لاشه ها را دفن بهداشتی نمایند.

محمد پور ادامه داد: سقط جنین در گله علل متفاوتی دارد که عدم مدیریت مناسب ، کمبود مواد معدنی و یتامین ها و بیماری های عفونی می توانند از این علل باشند همچنین لازم به ذکر است که تمامی روستا های شهرستان به طور کامل تحت پوشش بروسلوز دام سبک قرار گرفته اند .

او اضافه کرد: لزوم کنترل بیماری تب برفکی با اندیشیدن و اجرایی کردن تمهیدات لازم از جمله واکسیناسیون فراگیر تب برفکی در شهرستان اسدآباد کنترل شده و جای نگرانی وجود ندارد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآبادبیان کرد: طی چند سال اخیر به دلیل کمبود اعتبارات،برخی واکسن‌ها نظیر تب برفکی به بخش خصوصی واگذار شده است و تهیه آن توسط دامدار به صورت بهادار شده است بنابراین لازم است دامداران جهت جلوگیری از شیوع بیماری نسبت به تهیه و تزریق واکسن اقدام و با دامپزشکی نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.