استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان امسال ۹۰ درصد مدارس منطقه دیناران شهرستان اردل به آموزش مجازی دسترسی پیدا می‌کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاریاستاندار چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در سفر به منطقه دیناران شهرستان اردل در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش برای دانش‌آموزان گفت: تا پایان امسال ۹۰ درصد مدارس منطقه دیناران به آموزش مجازی دسترسی پیدا می‌کنند.

او افزود: در این شهرستان ۱۷۱ فضای آموزشی فعال است که از این تعداد ۱۰۲ مدرسه دسترسی به آموزش مجازی دارند و مابقی مدارس به دلیل نبود تجهیزات، امکانات و آنتن‌دهی به ارتباطات مجازی دسترسی ندارد.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: برای دسترسی آسان دانش‌آموزان به شبکه شاد، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات باید تا پایان سال زیرساخت‌های لازم در این حوزه را تامین کند.

او با اشاره به مشکلات مدارس این منطقه از جمله نبود حصار، سرویس بهداشتی و تخریبی بودن مدارس ادامه داد: آموزش و پرورش استان باید راهکار‌های رفع مشکلات مدارس این منطقه را از جمله احداث، تجهیز، حصارکشی و بهداشت را شناسایی و به شورای برنامه‌ریزی استان ارائه کند.

عباسی با اشاره به کمبود مرکز بهداشت در این منطقه گفت: احداث خانه بهداشت با واگذاری یک قطعه زمین توسط اهالی آغاز خواهد شد و تا احداث این خانه بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مقدمات استقرار یک کانکس و تجهیز آن را در این منطقه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی فراهم کند.

او با اشاره اهمیت احداث جاده ارتباطی در این منطقه افزود: احداث جاده در این منطقه نیازمند اخذ مجوز از ادارات حفاظت محیط زیست و منابع‌طبیعی و آبخیزداری است و تا زمانی که مجوز احداث جاده دریافت نشود اجرای طرح راهسازی امکانپذیر نیست.

عباسی اضافه کرد: برای احداث جاده تخصیص اعتبار ملی نیاز است و تا زمان اخذ مجوز اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید برای بازگشایی، تعمیر و نگهداری این جاده دسترسی کنونی اقدامات لازم را انجام دهد.

او با تاکید بر اینکه براساس قانون روستا‌های دارای ۲۰ خانوار باید زیرپوشش آب و فاضلاب قرار گیرند ادامه داد: در روستا‌هایی که شورای شهر و روستا و یا دهیاری از انجام وظیفه آب و فاضلاب جلوگیری کند، با آن‌ها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار