رئیس شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه امیدی به اصلاح وضعیت موجود و کاهش تنش‌ها در شورای شهر نیست، گفت : اکنون سطح اختلافات اعضا به مسایل جزیی و حتی عضویت در کمیسیون‌ها رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، طیب حیدری رئیس شورای شهر کرمانشاه گفت : این اندازه اختلاف در شورای شهر عجیب و غریب است و من امیدی به اصلاح آن ندارم مگر اینکه در شورای شهر بعدی افرادی بیایند و مسیر را عوض کنند.

او گفت : از بیرون شورا هیچ کسی چیزی را دیکته نمی کند و این خود اعضای شورا هستند که در ایجاد مشکلات فعلی مقصرند؛ منظورم از اعضای شورا همه اعضا هستند و حتی خودم را هم مقصر می دانم.

رئیس شورای شهر کرمانشاه درباره اختلاف برخی از اعضای شورا با شهردار افزود: چالش شهردار با بخشی از اعضای شورا یک موضوع جداست و تشکیل نشدن جلسات موضوعی دیگر.

 او افزود: «مخالفان شهردار کرمانشاه حتی حاضر به بررسی لوایح مفید و ارزشمند شهرداری هم نیستند و دوست ندارند این لوایح رای بیاورد».

حیدری ادامه داد: مخالفت برخی از اعضای شورا با شهردار بر سر مسایل جنبی است که اگر از سوی شهردار رعایت می‌شد، شاید کار به استیضاح و اختلافات فعلی کشیده نمی شد.

او در پاسخ به اینکه آیا منظور از مسایل جنبی، «درخواست های شخصی از شهردار» است، گفت: اسمش را شخصی می گذارید یا هر چیزی دیگری.

رئیس شورای شهر کرمانشاه با اشاره به دعوت چندین باره شورا از شهردار برای حضور در جلسات گفت: شهردار کرمانشاه باید به احترام قانون، مردم و اعضای شورای شهر در جلسات شهر شورا حضور یابد و نسبت به شبهات مطرح شده پاسخ دهد.

او افزود: شهردار منتخب اعضای شورای شهر است و این پذیرفتنی نیست که او در جلسات شورا حضور پیدا نکند.

حیدری درباره اینکه آیا شهردار مرتکب تخلف و اقدامات خلاف قانون شده است، افزود: من نمی‌گویم شهردار تخلفی نداشته است و شبهاتی در باره عملکرد او مطرح است که باید نسبت به آن ها پاسخگو باشد.

عضور شورای شهر کرمانشاه ادامه داد: البته اختلافات تا اندازه‌ای بالا گرفته که حضور شهردار در جلسات شورا هم کمکی به حل تنش ها نمی کند به طوری که قرار بود شهردار کرمانشاه در جلسه روز یکشنبه ۱۴ دی‌ماه حاضر شود اما نیم ساعت پیش از آن، جلسه از رسمیت افتاد زیرا اختلاف بر سر مسایل جزیی و کم اهمیت که هیچ ارتباطی هم به شهردار نداشت، زیاد شد و ۲ نفر از اعضای شورا از جلسه خارج شدند و آن را از رسمیت انداختند.

او در عین حال با بیان اینکه استیضاح شهردار به نفع شهر و شهروندان نیست، گفت: اگر شهردار برکنار شود و سرپرست جای او را بگیرد، باز هم با داستان تکراری عقب افتادن حقوق و دستمزد کارکنان و نیروهای شهرداری مواجه خواهیم شد و امور شهری معطل می ماند و مشخص نیست که انتخاب شهردار جدید چندین ماه به طول بینجامد.

حیدری گفت: به اعتقاد من تصمیم گیری درباره ماندن یا رفتن شهردار فعلی را باید به عهده شورای شهر بعدی بگذاریم تا آن ها درباره این موضوع تصمیم بگیرند.

او به رفتارهای متناقض اعضای شورا در مقاطع مختلف اشاره کرد و افزود: ادامه تنش ها و اختلافات برای شهر و شهروندان جز ضرر نتیجه ای ندارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.