در جشنواره «شهید قدس» به مناسبت گرامیداشت سردار شهید سلیمانی در نوار غزه، عضو دفتر سیاسی جنبش «حماس» او را شهید راه قدس نامید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان دکتر «محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی جنبش «حماس» در مراسم جشنواره «شهید قدس» در نوار غزه که به مناسبت بزرگداشت سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت برگزار شد گفت: «قاسم سلیمانی در عراق به شهادت رسید زیرا او معتقد است که سرزمین مسلمانان به مرزها محدود نیست».

محمود الزهار در ادامه افزود: «سلیمانی در حمایت از مبارزان مقاومت کوتاهی نکرد چراکه آنها از اصول کشور دفاع می کنند».

محمود الزهار گفت: «شهید قاسم سلیمانی مردی است که به ثابت های اسلامی اعتقاد داشت و جان خود را برای آزادی قدس تقدیم کرد».

خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد نیز در این مراسم اظهار داشت: سلیمانی در تأمین آنچه که جبهه‌های نبرد در فلسطین از گلوله تا تفنگ و توپ احتیاج دارد، کوتاهی نکرد. سلیمانی از همه جناح ها در سازماندهی ساختارها و تشکیلات نظامی در سراسر نوار غزه حمایت کرد.

کمیته برگزاری این جشنواره  اعلام کرد که این جشنواره پیام عزت، افتخار، سربلندی و وفاداری فلسطین به روح این شهید گرامی است که فلسطین را دوست داشت.

«محمد الحسنی» مسئول بخش هماهنگی جشنواره گفت: بزرگداشت شهید سلیمانی در فلسطین برای اعلام وفاداری به مردی است که برای مسئله فلسطین اقدامات و حمایت‌های بسیاری انجام داد. او افزود: شهید سلیمانی الگویی برای انسان های انقلابی و مسلمانان آزاده و شریف است و این جشنواره با همکاری مردم و اهالی فرهنگ و سیاست برگزار می شود.

الحسنی درباره برنامه های این جشنواره گفت: جشنواره با سخنان دختر شهید سلیمانی آغاز شده سپس خانواده های شهدا، محمود الزهار، نماینده شورای قانونگذاری و شیخ خالد البطش، از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی به نمایندگی از گروه های مقاومت سخنرانی میکند. همچنین نمایش رزمی، همخوانی و مستند شهید قدس پخش میشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار