دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در سالگرد شهادت سردار سلیمانی، آن را یک اتفاق تاریخی سرنوشت‌ساز دانست که آثار آن باقی خواهد ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، قیس خزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در سخنانی در سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد که شهید سلیمانی با وجود جایگاه رسمی بالایی که داشت، در اوج تواضع و سادگی با رزمندگان بود.

دبیرکل عصائب اهل الحق گفت: «در روز سقوط موصل شهید سلیمانی همه چیز را رهاکرد و در همان ساعات اولیه به فرودگاه بغداد آمد.»

قیس الخزعلی با تاکید بر اینکه «سلیمانی در میدان‌های نبرد و آزادسازی تکریت و فلوجه حاضر بود و امکانات ایران را برای کمک به عراق بسیج کرد»، افزود: «شهید سلیمانی عراق را دوست داشت، از آن دفاع کرد و به خاطر آن خود را به خطر انداخت.»

دبیرکل عصائب اهل الحق ادامه داد: «این شهدای بزرگ را دست خیانت یعنی دست ترامپ و نتانیاهو ترور کرد. حادثه ترور یک اتفاق گذرا نبوده و نخواهد بود؛ بلکه یک اتفاق تاریخی سرنوشت‌ساز است که آثار آن باقی خواهد ماند. امروز در عراق از موصل گرفته تا بصره می‌بینیم که در مناطق مختلف هم مراسم عزاداری برقرار است و هم تظاهرات.»

قیس الخزعلی گفت: «ترامپ با انجام این ترور خواست تا لابی صهیونیستی را که بر اقتصاد و رسانه حاکمیت دارد راضی و بقای خود در حکومت را تضمین کند. ترامپ اکنون به این فکر می‌کند که پس از خروج از "کاخ سیاه" (سفید) چگونه از جان خود محافظت کند. هیچ روزی اولویت آمریکا دفاع از عراق نبوده و نخواهد بود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار